י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתכוננים לפיליבסטר

דיון סוער בכנסת: ההצבעות על הרפורמה יחלו בראשון

בוועדת החוקה של הכנסת נמשכו הבוקר (רביעי) הדיונים באשר לחקיקת הרפורמה המשפטית | חברי הכנסת מהאופוזיציה עיכבו את הדיונים, עברו בין הוועדות וניצלו את זכות הדיבור שלהם גם בוועדות שאינם חברים, לכן ההצבעות על חוק השפיטה יתקיימו בשבוע הבא

דיון סוער בכנסת: ההצבעות על הרפורמה יחלו בראשון
שמחה רוטמן בוועדת החוקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת חוקה של הכנסת התכנסה גם הבוקר (רביעי) לדיון לקראת העברת הרפורמה המשפטית, כאשר יו״ר הוועדה ביקש להתחיל כבר היום בהצבעות אלא שהאופוזיציה הצליחו לדחות את ההצבעה.

יו״ר הוועדה חבר הכנסת רוטמן, הודיע כי יחל בהצבעות על חוק יסוד השפיטה האוסר על בג"צ לפסול חוקי יסוד ועל תיקון הרכב הוועדה למינוי שופטים.

חברי האופוזיציה שהגיעו בהרכב נרחב הצליחו לדחות את ההצבעה בקריאות ביניים, אך מהר מאוד הוציא חבר הכנסת רוטמן שורה של חברי כנסת מדיון הוודעה.

חבר הכנסת רוטמן אמר בדיון לחברי האופוזיציה: "העובדה שבאתם לפוצץ את הדיון מאוד ברורה ואני לא אתן לכם לעשות זאת. ננסה את אתגר 5 המילים- אם אצליח לדבר 5 מילים ברצף בלי שמישהו מחברי יש עתיד התפרץ לדבריי בצעקות תוך השתלטות על המיקרופונים".

בעקבון הדיון הסוער הודיע חבר הכנסת רוטמן כי ההצבעות ידחו ליום ראשון וליום שני הבא, כשגם אז מתכננים באופוזיציה פיליבסטר, בניסיון לעכב את ההצבעות.

יו״ר האופוזיציה יאיר לפיד צייץ בטוויטר "אנחנו לא נוותר. כבר היום הצלחנו לדחות את ההצבעות בוועדת חוקה ושוב שיבשנו את לוחות הזמנים של הקואליציה הדורסנית. נתווכח, נגיד את עמדתנו בכל מקום, יוציאו אותנו ונחזור. זו המדינה שלנו, ולא ניתן לאף אחד להרוס אותה".

שמחה רוטמן הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד