כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מה עשו לוחמי הימ"מ בצהרי היום בישוב נחלים?

למרות הפעילות המבצעית המאומצת בתקופה האחרונה, לוחמי משמר הגבול מצאו זמן לערוך יום כיף לילדי עמותת "עזר מציון" • "מסורת של 22 שנים לא שוברים" • צפו בתמונות

מה עשו לוחמי הימ"מ בצהרי היום בישוב נחלים?

הקשר של משמר הגבול עם עמותת "עזר מציון" החל לפני שנים רבות. מדי שנה פוקדים את הישוב נחלים עשרות לוחמי משמר הגבול על מגוון יחידותיו. הלוחמים עושים הפוגה מהפעילות המבצעית, ובאים לשמח את הילדים. "אנחנו מרווחים מהיום הזה לא פחות תעצומת נפש מאשר הילדים", מספר רע"ן מבצעים מג"ב, סנ"צ יוסי טל.

עמותת עזר מציון הינה אחת מהעמותות הרבות אותן מאמצים לוחמי משמר הגבול במהלך כל ימות השנה. העמותה, עזר מציון הינה עמותה ישראלית העוסקת בסיוע פרא-רפואי לחולים ולמוגבלים, ולנמצאים במצבי משבר. העמותה הוקמה ומנוהלת על ידי חנניה צ'ולק. העמותה פועלת באמצעות מגוון מיזמים ותוכניות לשמירה על כבודם ועצמאותם של הנעזרים ולשיפור איכות חייהם. העמותה מפעילה כ-40 סניפים ומוקדי פעילות ב-25 ערים ברחבי הארץ. במסגרת העמותה פועלים כ-11,000 מתנדבים, וכ-650,000 אנשים נעזרים בה מדי שנה.

בין המשתתפים ב-2 האירועים שנערכו, היום ובשבוע שעבר, נכח יו"ר העמותה – הרב חנניה צ'ולק, שמספר כי מזה 22 שנים לוחמי משמר הגבול מארגנים ימים כאלה על מנת לשמח את ילדי העמותה, "זה לא מובן מאליו שילד עם פיגור שכלי ישב ברכב משטרתי ויבין את המשמעות של זה. אני מלא אושר שלוחמי משמר הגבול באים לשמח את הילדים ולעשות להם ימי כיף", מוסיף צ'ולק.
במהלך היום המיוחד, הילדים צפו בתצוגות של היחידות המיוחדות של משמר הגבול בפעולה ואף זכו גם לקחת חלק בכמה מהן. הימ"מ, הימ"ס, יחידת ספיר, סמ"ג 7, פרשים, כלבנים, חבלנים, עטלף (יח' תצפיות), יח' חילוץ והצלה שומרון ויח' האופנועים, הן רק חלק מהיחידות שלקחו חלק במהלך היום החוויתי. הילדים חזו בתצוגות לוחמה בטרור, לוחמה בפשיעה, טיפול בהפרות סדר, שדאות, קליעה, עבודה עם כלב, מז"פ, קרב מגע, התמודדות לוחמים עם זירה של חומרים מסוכנים ועוד.

במהלך אחת ההדגמות, עצר מנהל הקייטנה, זאב שכטר, את ההדגמה ונשא תפילה יחד עם הילדים מהעמותה לזכר 64 הנופלים במבצע 'צוק איתן'. "מאז שהתחלתי להתנדב בעמותה יצא לי להשתתף בהרבה ימים כאלה. זה אושר גדול לראות את הילדים נהנים, שמחים ומתלהבים", מספר איציק קווין, מתנדב בעמותה מזה 9 שנים סנ"צ יוסי טל, רע"ן מבצעים מג"ב, סיכם את היום ואמר: "אנחנו כאן כי אנחנו רוצים להיות כאן, לשמח את הילדים ולתת להם לחוות קצת ממשמר הגבול".







עזר מציון יממ לוחמים פעילות יום כיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד