כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לראשונה: נהגי אוטובוס ישמשו גם כמאבטחים

נהגי האוטובוסים יקבלו תעודת מאבטח המקנה להם סמכות לערוך חיפוש על נוסעים חשודים • יעזור בהתמודדות עם חשודים

הפיגוע באוטובוס בבת ים. צילום: פלאש 90
הפיגוע באוטובוס בבת ים. צילום: פלאש 90

נהגי האוטובוסים בחברות התחבורה הציבורית יעברו השתלמות מיוחדת בהתמודדות כנגד פעילות חבלנית עוינת שתאפשר להם לראשונה, לקבל תעודת מאבטח בתחבורה הציבורית.

תעודת המאבטח תקנה לנהגים סמכויות לערוך חיפוש על גופם של נוסעים חשודים ולעכב אותם במידת הצורך, עד לבוא שוטר. התעודה תאפשר לנהגים לדרוש מנוסע להזדהות, למסור את שמו ומענו ולהציג בפני הנהג תעודה רשמית המעידה על זהותו.

כמו כן, היא תאפשר לנהג לערוך חיפוש על גופו של חשוד, בגדיו ומטענו, וכן טובין אחרים שברשותו. הנהג יהיה רשאי גם לתפוס חפצים העלולים לפגוע בביטחון הציבור שיתגלו בחיפוש, כמו סכינים או כלי נשק שונים.

קבוצה של נהגי "דן בצפון", תחל מחר (שני) בהשתלמות ראשונה, במסגרתה ידרשו הנהגים לעבור הכשרה קצרה בהגנה עצמית, כולל תרגול פיזי. כמו כן יוצגו בפניהם שיטות לזיהוי חשודים, הכרת מטעני חבלה ונוהל הטיפול בחפצים חשודים. הנהגים גם יקבלו הכשרה על זכויותיהם וחובותיהם כלפי הנוסעים.

מנהל אגף הביטחון במשרד התחבורה, דני שנער, שיגר חוזר מיוחד לכל מנהלי חברות האוטובוסים של התחבורה הציבורית, הקורא להם להעניק לנהגיהם את ההסמכה הנדרשת. הפיקוח על ההכשרה מתבצע במשותף על ידי אגף הביטחון של משרד התחבורה ומשטרת ישראל.

שר התחבורה ישראל כץ בירך על היוזמה ואמר כי "ההשתלמות כנגד פח"ע והענקת תעודת מאבטח לנהגי התחבורה הציבורית, תאפשר להם להתמודד טוב יותר עם ניסיונות פיגוע בתחבורה הציבורית ותסייע למנוע מגורמים עוינים לפגוע בביטחון הציבור".
אוטובוסים מאבטחים הכשרה פיגועים מאבטח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד