כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
השגרירה דורשת התנצלות

פוליטיקאי ליטאי איים: "ייקבר בבית העלמין היהודי"

לאחר שראש עירייה בליטא הצהיר בפגישה סגורה עם תומכיו כי מי שלא יצביע עבורו "ייקבר בבית העלמין היהודי", שגרירת ישראל בליטא דורשת את התנצלותו

אילוסטרציה
אילוסטרציה

שגרירת ישראל בליטא, הדס ויטנברג-זילברשטיין, פנתה לברמיגיוס לאוגליס, ראש העיירה נמקשיאי, במחוז ראסיינסקי בליטא, ודרשה ממנו להתנצל על האמירות האנטישמיות שהשמיע במהלך מערכת הבחירות.

לאוגליס אמר בפגישה עם תומכים כי כל מי שלא הצביע עבורו "ייקבר בבית העלמין היהודי". מאוחר יותר, לאוגליס הצהיר כי דבריו שנאמרו ביום ראשון האחרון "הוצאו מהקשרם". כך דווח בתקשורת המקומית.

"אנו מקווים שהאמירה הלא אתית והמבישה הזו תגונה, וראש העיר, רמיגיוס לאוגליס, שהשמיע את המילים הללו, ייקח אחריות ויתנצל. למילים ולהצהרות של אישי ציבור יש משמעות עמוקה ואנו דורשים עמדה נחרצת וגינוי ברור של כל צורה של שנאת זרים ואנטישמיות", אמרה שגרירת ישראל בליטא, הדס ויטנברג-זילברשטיין, היא הביעה צער על כך שראש העיר עדיין לא עשה זאת, ולא לקח אחריות, ואנשיו לא גינו את הצהרותיו.

ראשי הקהילה היהודית של ליטא פנו גם לגבריליוס לנדסברגיס, יו"ר מפלגת המולדת - מפלגת הנוצרים-דמוקרטים הליטאים, על הצהרת עמיתו למפלגה, שאותה כינו 'אנטישמית'.

בתקשורת המקומית דווח, כי חברי הצוות הפוליטי של ראש העיירה שהגיעו לישיבה צחקו על ההתבטאות של חברם, לא כל המצביעים הפוטנציאליים נהנו באירוע. כמה מהם הביעו מורת רוח אחרי שהדברים נאמרו.

אנטישמיות בחירות ליטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד