כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הוסב לכנסייה

ספרד: נחשפו שרידים נדירים של בית כנסת מהמאה ה-14

ארכיאולוגים בספרד חשפו בית כנסת מהמאה ה-14 שהיה חבוי בתוך בניין שהוסב מאוחר יותר לכנסייה ולאחרונה הפך לבר. מספר קטן של בתי כנסת מימי הביניים שרדו בספרד, כולל בערים טולדו וקורדובה מאז האינקוויזיציה

אילוסטרציה
אילוסטרציה

ארכיאולוגים בעיירה אוטררה שבדרום ספרד מאשרים כי חשפו בית כנסת מהמאה ה-14 שהיה חבוי בתוך בניין שהוסב מאוחר יותר לכנסייה, בית חולים ולאחרונה לבר.

הארכיאולוג מיגל אנחל דה דיוס אמר לעיתונאים כי "הדבר הראשון שצריך לאשר הוא נוכחותו של חדר התפילה" לאחר שנים של ניתוח של קירות הבניין ורצפתו.

"המרכיבים היסודיים של בית הכנסת שנמצא בחצי האי האיברי, כמו אולם הכניסה, או הספסלים ההיקפיים שעלו במחקר הזה, מאשרים כעת שאנחנו אכן באולם התפילה". הרמז היחיד לקיומו של בית הכנסת הגיע מכומר והיסטוריון, רודריגו קארו, שכתב ב-1604 כי בית חולים ניצב כיום במקום שבו נהגו יהודים להתפלל. מספר קטן של בתי כנסת מימי הביניים שרדו בספרד, כולל בערים טולדו וקורדובה מאז האינקוויזיציה.

בית הכנסת אוטררה הוסב לכנסייה במאה ה-16, אמר דה דיוס, כאשר כל עקבות העבר היהודי נמחקו. הצוות שלו מקווה כעת לזהות את הבימה המשמשת לטקסים. בשנת 1492, גזרו המלכים הקתולים של ספרד, המלכה איזבלה הראשונה מקסטיליה והמלך פרדיננד השני מאראגון, כי 200,000 האוכלוסייה היהודית בספרד תתנצר או תגורש.

התגלית דווחה במסיבת עיתונאים שערך ראש העיר, חוסה מריה ויללובוס, האתר הארכיאולוגי ראה אור לאחר שהעבודות החלו בנובמבר 2021 בבית הידוע בשם 'נינו פרדידו', שבו שכן בית החולים דה לה מיסריקורדיה, שנבנה על שרידי בית כנסת.

העבודות יימשכו באזור, לעת עתה באמצעות כספי העירייה. החפירות בוצעו במבנה שזכה לשימושים שונים לאורך ההיסטוריה, כמו בית חולים, פעוטון, בית ספר, מסעדה או בר, עד שנרכש על ידי מועצת העיר ב-2016.

ספרד אינקווזיציה בית כנסת תגלית היסטורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד