תל אביב 27° באר שבע 28° חיפה 28° ירושלים 27°
ט"ז אדר א' התשפ"ד
aa
בזמן שהכול מתייקר

פראיירים? המועצה לצרכנות קבעה: זו רשת המזון הזולה ביותר

בדיקת המועצה לצרכנות: שנת 2023 נפתחה בעליות מחירים | עלייה של 7% בממוצע מינואר 2022, עליה של אחוז בממוצע מתחילת 2023 והמשך המגמה של עליה חודשית מזדחלת במחירי המזון | במועצה בדקו גם את סל המזון הזול ביותר בין הרשתות השונות - הנתונים המלאים

פראיירים? המועצה לצרכנות קבעה: זו רשת המזון הזולה ביותר
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המועצה לצרכנות מפרסמת את הבדיקה החודשית המקיפה – (סל של 770 מוצרים) ומגלה בכמה עלה לנו הסל מהשנה שעברה. 

בבדיקה נלקחו בחשבון נתוני הרשתות ותתי רשתות שמשדרות לאתר פרייסז. המחירים נבדקו בשלושה תאריכים: ב- 25.1.2023, בסוף דצמבר (28.12.2022) ובסוף ינואר 2022.

הממצאים מאשרים את מה שכולנו מרגישים בכיס: עלייה ממוצעת של כ1% בהשוואה למחיר הסל בסוף 2022, ועלייה של 7% ממחיר אותו הסל בינואר 2022. 

בכמה היצרנים הגדולים העלו את המחיר? 

במוצרי אסם מצאה המועצה לצרכנות עלייה ממוצעת של כלל המוצרים ב 3% בהשוואה למחיר המוצרים בסוף דצמבר 2022. ועלייה של 8% ממחירם בשנה שעברה (12.1.2021).

פסטות ספגטי ולזניה, פתיתים וקוסקוס של אסם עלו בממוצע ב- 5% בהשוואה למחירם בסוף דצמבר, ובעלייה של 13% משנה שעברה (12.1.2021).

סלטי צבר (אסם) המועצה מצאה עלייה ממוצעת של כ- 4% בהשוואה למחירם בסוף דצמבר 2022 ובעלייה של 10% משנה שעברה (12.1.2021).

חברת זוגלובק העלתה את מחיר המוצרים שלה ב 3% מהחודש שעבר (28.12.2022). וב 4% מהמחיר בשנה שעברה (12.1.2021).

גם ליימן שליסל העלו את מחיר המוצרים שלהם ב - 4% מהחודש שעבר, ומדובר בעלייה של 4% משנה שעברה (12.1.2021).

לא מתוק בכיס- סוגת העלתה את מחיר מוצריה ב 5% בממוצע בהשוואה למחירם בסוף דצמבר. מדובר בעלייה של 7% משנה שעברה (12.1.2021).

בבורגול, כוסמת, קינואה של סוגת נצפתה עליית מחיר גבוהה אף יותר - 8% בהשוואה למחיר בסוף דצמבר. ובעלייה של 9% משנה שעברה (12.1.2021).

טבעונים משלמים יותר? 

שניצלים מן הצומח עלייה ממוצעת של כ- 5% בהשוואה למחיר בסוף דצמבר. ועלייה של 7% משנה שעברה (12.1.2021).

נקניקיות מן הצומח - עלייה ממוצעת של כ- 4% בהשוואה למחירם בסוף דצמבר 2022, ובעלייה של 7% מינואר 2022. 

משקאות סויה אורז ובריאות עלו בממוצע ב כ- 2% בהשוואה למחירם בסוף דצמבר. ובעלייה של 8% משנה שעברה (12.1.2021).

האם בהשפעות המלחמה עם אוקראינה עלו מחירי הקמחים? 

במוצרי הקמח והסולת מצאה המועצה לצרכנות עלייה ממוצעת של כ- 3% בהשוואה לסל בסוף דצמבר. ובעלייה של 16% משנה שעברה (12.1.2021).

בשמנים צמחיים מצאה המועצה לצרכנות עלייה ממוצעת של כ- 2% בהשוואה למחירם בסוף דצמבר. ועלייה של 11% משנה שעברה (12.1.2021).

במשקאות מוגזים נרשמה ירידת מחירים קלה ה של 1% בהשוואה לסוף דצמבר. יתכן שבהשפעת ביטול מס המתוקים. 

ישנם מוצרים בהם נרשמה ירידת מחיר: 

תה ויסוצקי: נצפתה ירידה של 7% משנה שעברה (12.1.2021), וגם במחירי פיוז טי וקרלסברג: נצפתה ירידה של 3% משנה שעברה (12.1.2021).

תמ"ל (בניאופרם - פרומדיקו – סימילאק: ירידה של 12% משנה שעברה (12.1.2021).

במוצרי אפייה, קישוט ותבלינים: ירידה של 5% משנה שעברה (12.1.2021).

בתבליני טעם וריח: ירידה של 1% משנה שעברה 

בשר קפוא של ש.י.ל.ה: ירידה של 14% משנה שעברה 

שטראוס- לורפק: ירידה של 5% משנה שעברה 

אותו מוצר- יותר יקר:

סכיני גילוח ג'ילט פיוז'ן 16 יחידות- נמכרים במחיר של 249.1 ₪ בסופר פארם, ובפער של 84 ₪ ברשת שופרסל דיל במחיר של 164.9- ₪. (51 %). 

תמ"ל על בסיס חלב שלב 1 גולד סימילאק 700 גרם, נמכר במחיר של 94.9 ₪ ברשת יילו , ובמחיר של 55 ₪ ברמי לוי, יוחננוף, וסופר פארם. פער של 39.9 ₪ (73 %).

טבליות למדיח הכל ב-1 מקס פיניש 80 יחידות נמכרות ב 78 ₪ ברשת סופר יודה, וב 40.6 ₪ ברשת רמי לוי באינטרנט. פער של 37.4 ₪ (92 %).

איפה הסל הזול ביותר? (סל של 770 מוצרים הנפוצים יותר ברשתות).  

הרשת הזולה: רמי לוי, היקרה: מגה בעיר. הפרש ביניהן 19%.

ההפרש בין הרשת העירונית הזולה (מחסני השוק בסיטי) והיקרה מגה בעיר- 9%.

ההפרש בין רשת הדיסקאונט הזולה רמי לוי והיקרה טיב טעם -13%.

יש לציין כי בבדיקה נלקח בחשבון המחיר הזול ביותר שמציעה הרשת, ללא מבצעי אשראי. המחירים משקפים את יום הבדיקה המוצג בממוצע רשתי. נלקחו בחשבון הרשתות להן לפחות 80% מסך המוצרים. כשמוצר לא נמצא ברשת, נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו. ליווי סטטיסטי ד"ר אור כץ המכללה האקדמית אשקלון.

המועצה לצרכנות: "הבדיקה מעלה שוב ושוב את העובדה שיוקר המחייה בידינו- בשעה שיש עליה כללית במוצרים מקטגוריה מסוימת, יש מוצרים ספציפיים שהמחירים שלהם יורדים. זה מדגיש שני דברים חשובים: ראשית, שבחלק מהמוצרים העלייה אף גבוהה יותר, ושבבחירה נכונה של מוצרים אפשר למצוא מוצרים שהמחירים שלהם ירדו".

 

 

צרכנות קניות רשתות מזון מוצרים צרכנים סופרמרקט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד