כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נפגש עם המלך

זלנסקי בביקור פתע בבריטניה: "החירות תנצח, רוסיה תפסיד"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נחת היום לביקור פתע בבריטניה. כחלק מביקורו נועד עם ראש הממשלה סונאק ועם המלך צ'ארלס, ונשא נאום נרגש בפני הפרלמנט. זלנסקי ציין: "באתי ללונדון להודות לבריטים על תמיכתם בנו". בהמשך היום צפוי הנשיא האוקראיני להגיע לבריסל ולצרפת

זלנסקי בביקור פתע בבריטניה: "החירות תנצח, רוסיה תפסיד"
זלנסקי וסונאק ברגע של ידידות צילום: ממשלת בריטניה

היום (רביעי) נחת נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי בבריטניה בהפתעה. זהו ביקורו השני של זלנסקי מאז פרצה המלחמה בפברואר לפני כשנה, ובמהלך הביקור ינסה לשכנע את ראשי הממלכה לספק נשק נוסף למדינתו הנאבקת על חייה בימים אלו. בהמשך צפוי זלנסקי להגיע לבריסל ולפריז.

עם נחיתתו התקבל זלנסקי בחיבוק חם מצד ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, ובהמשך השניים נפגשו בפרטיות ודנו בעניינים שעל הפרק. עוד נפגש הנשיא זלנסקי עם המלך צ'ארלס השלישי. יו"ר הפרלמנט הבריטי רוסלן סטפנצ'וק פרסם תמונה של סונאק וזלנסקי עומדים יחד, וכתב: "פגישה בין מנהיגים חזקים. פגישה של מנהיגים של מדינות חזקות, פגישה של חברים ובעלי ברית".

בנאום שנשא בפני הפרלמנט הבריטי קרא זלנסקי למדינות העולם השונות לתת גב לאוקראינה בימים אלו ולספק לה מטוסי קרב. זלנסקי הבטיח לחברי כפרלמנט ש"החירות תנצח. אנחנו יודעים שרוסיה תפסיד".

בחשבון הטלגרם האישי שלו כתב זלנסקי: "הממלכה המאוחדת הייתה אחת הראשונות לבוא לעזרתה של אוקראינה. והיום אני בלונדון להודות אישית לעם הבריטי על תמיכתם ולראש הממשלה רישי סונאק על מנהיגותו". בדברים שנשא אמר סונאק כי בריטניה תמשיך לעמוד לצדה של אוקראינה ואמר כי "המטרה שלנו היא להבטיח ניצחון אוקראיני. אנחנו רוצים ניצחון צבאי מכריע בשדה הקרב השנה".

כאמור זהו ביקורו השני של זלנסקי מחוץ לאוקראינה מאז פרצה המלחמה לפני שנה, כאשר לפני כחודשיים יצא הנשיא זלנסקי לביקור בזק בבית הלבן, שם נפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ועם בכירי הממשל.

מלחמת אוקראינה רוסיה המלך צארלס רישי סונאק ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד