כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"נשמת האומה איתנה"

ביידן נשא את נאום מצב האומה וקרא לשיתוף פעולה עם הרפובליקנים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה את הנאום השנתי של מצב האומה, והתייחס בעיקר לסוגיות כלכליות. כשפרס את תוכניתו הכלכלית אמר ביידן: "חבריי הרפובליקאים, אנחנו יכולים לעבוד ביחד". הנשיא לשעבר טראמפ הגיב לנאום של ביידן שארך כשעה ורבע וכתב: "אנחנו הולכים לבטל כל משבר, כישלון ואסון שג'ו ביידן יצר"

הנשיא ביידן
הנשיא ביידן צילום: הבית הלבן

הלילה נשא נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את נאום "מצב האומה" במשך כשעה ורבע. מדובר בנאום שנתי במליאת הקפיטול, ומדי שנה הוא גורר תשומת לב רבה וצופים רבים. לפי דיווחים שונים ביידן וצוותו עסקו בהכנת נאום חשוב זה שבועות ארוכים, והחליפו אינספור טיוטות. פרשנים שונים טוענים כי נאום זה פותח את קמפיין הריצה לקדנציה שנייה של ביידן, שמתקרב לגיל 80.

ביידן פנה בנאומו לרפובליקנים ואמר כי הוא ישמח לעבודה איתם. "אם עבדנו יחד בקונגרס האחרון, אין סיבה שלא נוכל לעבוד יחד בקונגרס החדש. העם שלח לנו מסר ברור: ריבים לשם הריבים, כוח לשם הכוח, קונפליקט לשם הקונפליקט - לא מביאים אותנו לשום מקום. זה תמיד היה החזון שלי עבור המדינה - שיקום נשמת האומה, בנייה מחדש של עמוד השדרה של אמריקה, מעמד הביניים. נשלחנו לכאן כדי לסיים את העבודה".

בהתייחסו למלחמת רוסיה-אוקראינה, אמר ביידן: "יחד, עשינו מה שאמריקה עושה הכי טוב. איחדנו את נאט"ו ובנינו קואליציה עולמית. עמדנו מול התוקפנות של ולדימיר פוטין, עמדנו לצד העם האוקראיני".

בנאומו הציג ביידן את ההישגים הכלכליים של ממשלו: "יצרנו שיא של 12 מיליון מקומות עבודה חדשים - יותר מקומות עבודה שנוצרו בשנתיים ממה שכל נשיא אי פעם יצר בארבע שנים". בהמשך הוסיף כי "במשך עשורים רבים מדי ייבאנו מוצרים וייצאנו עבודות. עכשיו, הודות למה שעשינו, אנחנו מייצאים מוצרים אמריקאיים ויוצרים מקומות עבודה אמריקאיים", אמר.

עוד קרא ביידן להעלאת המס על העשירים בטענה ש"אף מיליארדר לא צריך לשלם שיעור מס נמוך יותר מאשר מורה בבית ספר או כבאי", וביקש מתושבי ארה"ב לרכוש ולהשתמש במוצרים מקומיים.

בסיום נאומו אמר ביידן: "נשמת האומה הזו איתנה, משום שעמוד השדרה שלה איתן, משום שאנשי האומה הזו איתנים. מצב האומה איתן. מעולם לא הייתי אופטימי יותר לגבי עתידנו, לגבי העתיד של אמריקה. אנחנו ארצות הברית של אמריקה, ואין דבר שאין ביכולתנו להשיג אם נעשה זאת יחד".

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שמנהל בימים אלו את קמפיין הריצה לנשיאות בבחירות 2024, הגיב לנאום ביידן: "אנחנו הולכים לבטל כל משבר, כישלון ואסון שג'ו ביידן יצר. אני מתמודד על הנשיאות כדי לעצור את ההרס של מדינתנו, ולהשלים את העסק הלא-גמור של הפיכת אמריקה לגדולה שוב. נהפוך את המדינה שלנו לטובה יותר מאי פעם, ותמיד נציב את אמריקה בראש סדר העדיפויות".

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן נאום מצב האומה רפובליקנים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד