ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
התעלומה נפתרה?

דיווח: ארה"ב חיבלה בצינורות הגז בין רוסיה לגרמניה

העיתונאי האמריקאי המפורסם סימור הרש, ניהל תחקיר משלו על החבלה בצינורות הגז נורד סטרים ונורד סטרים 2. הוא טוען: "הפיצוצים בוצעו על ידי ארה"ב". האמריקניים מכחישים

דיווח: ארה"ב חיבלה בצינורות הגז בין רוסיה לגרמניה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

העיתונאי האמריקאי המפורסם סימור הרש, שניהל תחקיר משלו על החבלה בצינורות הגז נורד סטרים ונורד סטרים 2 טוען כי, הפיצוצים בוצעו על ידי ארה"ב. כך מדווח הטיימס הבריטי. הרש הוא עיתונאי תחקירים זוכה פרס פוליצר. הוא ידוע בפרסומיו על פשעי ארה"ב בווייטנאם ובמהלך המלחמות במזרח התיכון. לטענתו, הוא הצליח לקבל מידע על החבלה מגורם עלום שם שהיה מעורב ישירות בהכנת המבצע.

לדברי הרש, חומרי הנפץ מתחת לצינורות נורד סטרים הוטמנו על ידי צוללנים של הצי האמריקני במסווה של תרגילים ימיים של נאט"ו. הצבא הנורבגי הפעיל את חומרי הנפץ כאשר קיבלו את הפקודה הרלוונטית.

כפי שמדגיש העיתונאי, ההחלטה לפגוע בצינורות סוכמה ואושרה באופן אישי על ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן - לאחר דיון שנמשך 9 חודשים שלאחריו נתן אור ירוק לבצע חבלה. החשש המרכזי, לטענת הרש, הייתה - איך מעלימים ראיות.

מטבע הדברים, בממשל האמריקני וסוכנות הביון המרכזית [CIA] מכחישים שהם היו מעורבים בפיצוץ צינורות גז: "מדובר בבדיה ובפייק", אומרים במועצה לביטחון לאומי האמריקני. שוודיה ודנמרק שחקרו את הפיצוצים בצינורות טענו בעבר כי הפיצוצים נגרמו מחבלה - אך אמרו כי אינם יודעים מי עומד מאחוריהם.

בתוך כך, דוברת משרד החוץ הרוסי אמרה היום: "לארה"ב יש תשובות לספק".

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה"ב צינור גז פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד