כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הורדת המס תבוטל?

האזהרה החריגה של משרד הבריאות - "יחריף את התחלואה במגזר החרדי"

במשרד הבריאות שיגרו אזהרה לשרי הבריאות והאוצר, והתריעו כי כי ביטול המס על השתייה המתוקה יחריף את התחלואה במגזר החרדי. במשרד הציעו לבטל את המס על משקאות דייאט בלבד

האזהרה החריגה של משרד הבריאות - "יחריף את התחלואה במגזר החרדי"
אילוסטרציה צילום: unsplash

במשרד הבריאות שיגרו אזהרה לשרי הבריאות והאוצר, בה הם מתריעים כי ביטול המס על השתייה המתוקה יחריף את התחלואה במגזר החרדי. כך דווח ב'כאן 11'. על פי הדיווח, ההמלצה של משרד הבריאות היא לבטל את המס על משקאות הדייאט בלבד. 

במשרד הבריאות מציינים כי שיעורי הסוכרת במגזר החרדי גבוהים פי 1.5. המכתב מגיע אחרי שיו"ר ש"ס אריה דרעי הבהיר השבוע כי המס על השתייה המתוקה יבוטל באופן גורף.

כזכור, בתחילת השבוע דווח כי דרעי שוקל את הנושא מחדש בעקבות פנייה של פורום נשות ש״ס שביקשו ממנו לבחון את הדבר שוב. לטענת הנשים שפנו לדרעי, יש צורך בהורדת המס רק על משקאות דייאט משום שהמס על המשקאות המתוקים מועיל לבריאות.

אך לאחר הסערה הציבורית שהתעוררה, יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי הבהיר כי: "המס שהטיל ליברמן על השתיה המתוקה לא נבע מדאגה לבריאות הציבור שלנו אלא ממטרה מכוונת לפגוע בו בכיס. הבטחנו לבטל את המס הזה וכך בכוונתנו לעשות".

"עם זאת", הוסיף דרעי "בשבועות האחרונים אני מקבל פניות רבות ממשפחות והורים רבים המביעים דאגה מהנזקים הרפואיים החמורים מצריכה מוגברת של השתיה המתוקה. בשל כך, במקביל להורדת המס, אני בוחן לקדם יוזמות הסברה ופעולות נוספות כדי לחדד את הנושא הבריאותי".

משקאות ממותקים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד