ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יתרגלו פריצה להר הבית

לקראת הצום: במשטרה נערכים לפיגועים והפרות סדר

בעוד חודש וחצי צפוי להתחיל חודש צום הרמדאן ובמשטרה כבר נערכים לפיגועים והפרות סדר. בעקבות כך, המשטרה תתגבר כוחות ותקיים תרגיל המדמה פריצה להר הבית

לקראת הצום: במשטרה נערכים לפיגועים והפרות סדר
עימותים בהר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

המשטרה נערכת לפיגועים והפרות סדר בחודש צום הרמדאן שיתחיל בעוד כחודש וחצי. במסגרת ההיערכות, תגייס המשטרה ארבע פלוגות מילואים של מג"ב שיתגברו את הכוחות הקיימים. כך דווח ב'כאן חדשות'. בנוס, תקיים המשטרה מספר תרגילים, בהם תרגיל המדמה פריצה להר הבית כדי להיערך לתרחיש של הפרות סדר על ההר.

בתוך כך, במטרה לזהות מראש התארגנויות להפרות סדר, המשטרה גם תתגבר את מערכי המודיעין ואף תרכוש אמצעי מיגון לשוטרים ואמצעים נוספים לקראת התקופה המתוחה.

המשטרה תנסה לקיים הידברות עם ראשי המגזר הערבי בארץ וכן עם מובילי דעה ובעלי עסקים במזרח ירושלים. פעילות תתקיים גם במרחב המקוון, כך שדגש יושם על הכוונה לאפשר את חופש הפולחן.

כזכור, אתמול דווח כי צה"ל מזהה בשבוע וחצי האחרון זינוק במספר ההתראות על הכוונה של מחבלים להוציא לפועל פיגועים. בצה"ל אמרו כי בחודשיים האחרונים מספר ההתראות היה במגמת ירידה אך מאז הפיגוע בנווה יעקב חל זינוק של פי שלושה במספר ההתראות.

אחד הצעדים שצה"ל מתכוון לנקוט כדי למנוע את ההסלמה הוא תגבור כוחות. כבר בשבועיים הקרובים צה"ל נראה תגבור של יחידות התקפיות כדי לסכל פיגועים. בשבועיים שלפני הרמדאן צה"ל מתכוון לתגבר בלפחות שני גדודים שיבצעו משימות הגנתיות.

משטרת ישראל מתיחות ביטחונית הר הבית חודש הרמדאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד