כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

רוצים להלחם בהתבוללות? הלחמו בלהב"ה!

להב"ה מנסים לגרור אותנו, יהודים החרדים לדבר ההלכה, לתוך הסחי והמיאוס שהם מפיצים - זאת לא מלחמה בהתבוללות • טור זועם

מנחם נאבת
מנחם נאבת

להב"ה, אותו ארגון ברברי העוסק בחילול השם יומיומי, בהפצת רוע, סחי ומיאוס בקרב הציבור, מבקש לסחוף אותנו אל תוך הקלחת המטופשת והאלימה שלו. חבריו משתמשים במילה הטראגית 'התבוללות' בכדי לעורר בנו את הנימים הפסבדו דתיים החבויים במרתפי קיבתנו, ויהודים תמימים נסחפים, נופלים בפח, מצטרפים רותחים אל הלהקה המשועממת והבזויה הזאת ההולכת להיטפל בצורה ברברית אל חתונה תמימה, לבני אדם שהחליטו בתמימותם ובאהבתם להינשא זה לזו.

לכאורה הם צודקים, אומרים לי הרבה יהודים. התורה אוסרת התבוללות, אוסרת חתונות עם עובדי עבודה זרה, ואנו, הקנאים, כמו פנחס בשעתו, מבקשים לקנא את קנאת ה' צבאות, למנוע את התועבה ואת הנבלה הזאת מישראל. 'הבועל ארמית קנאים פוגעים בו', קובעת המשנה נחרצות. (הגם שמדובר ב'הלכה ואין מורין כן'. טוב, לא כל כך משנה).

ואנשים אכן מתבלבלים, מתנודדים בין אי הנוחות שלהם עם האלימות הברברית הזאת לבין הנון קונפורמיסטיות של הדת. חשים שיש כאן איזושהי בעיה, איזושהי צביעות. 'היהודים האמיתיים', אומר לי מאן דהו, 'הם ארגון להב"ה. הם עושים את מה שכולנו, אם לא היינו פחדנים, היינו אמורים לעשות. הם לא משחקים עם התורה!'. כך אכן מרגישים רבים: 'כל אלו שמדברים נגד להב"ה הם צבועים שמכרו את התורה בנזיד עדשים ונפלו טרף בידיהם החולניות של 'יפי נפש' כאלו או אחרים'...

ובכן, צריך להעמיד את הדברים על מקומם. ארגון להב"ה, העומדים בראשו, הפעילים בו, מסייעיו, תומכיו, תומכיו בשקט, הם כולם חוטאים ומחטיאים, רעים למקום ולבריות, רשעים ומרשיעים, חסרי יראת שמים בסיסית, חסרי תורה וחסרי דרך ארץ. הם אלו שצריכים להתנצל בפני היהדות והתורה, לא אף אחד אחר.

היהדות מתנגדת להתבוללות - כדי לשמור על ההלכה
התורה אכן אוסרת להתחתן עם עובדי עבודה זרה, שבעה עממים שהיו בארץ ישראל. כך מזהירה התורה: "וְלֹא תִתְחַתֵּן בָּם בִּתְּךָ לֹא תִתֵּן לִבְנוֹ וּבִתּוֹ לֹא תִקַּח לִבְנֶךָ". ונימוקה בפיה: "כִּי יָסִיר אֶת בִּנְךָ מֵאַחֲרַי וְעָבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים". התורה חוששת להשפעה הקלוקלת של החתונות המעורבות. מדובר היה באנשים שהיו מקריבים את בניהם למולך, רוצחים, נואפים, כאלו שהשחיתו את הארץ ואת האנושות בהתנהגותם הברברית והמתועבת, (קצת מזכיר כל מיני ארגונים וכתות...), והתורה מזהירה לא לחבור עליהם. בדומה לאב שמזהיר את בתו לא להתחתן עם ברברים מהמאפיה כדי שלא יקלקלו אותה, לא יכניסו אותה לסכנה רוחנית.

עם הזמן, הורחב העניין הזה לממדים גדולים יותר. לא היה כאן רק עניין של סכנת קלקול רוחני אלא ניסיון לייחד את עם ישראל במנהגיו ובמסורותיו, כך שיוכל על ידי דרכו לקדש שם שמים. ההלכה אוסרת להינשא לגוי משום שהיא מעוניינת לשמור על הערכים הפרטיקולריים שלה.

בהתבוללות ישנה סכנה - כפי שאנו רואים היום - של שכחת המסורות הפרטיקולריות של העם היהודי, החוקים והמשפטים, התורה והמצוות. התורה מעוניינת לשמור על זה ולכן היא מצווה שלא להינשא עם זרים.

האם יש בכך שמץ של גזענות? רק אדם מוגבל מבין זאת כך. התורה איננה גזענית כלל, היא רק מעוניינת לשמור על הפרטיקולריות היהודית. גוי המעוניין להצטרף למסורת הפרטיקולרית היהודית והמבקש לשמר את התמדתם של חוקי ומשפטי התורה מוזמן לחיק היהדות בשמחה, או אז גם ניתן להינשא עמו לכתחילה. לא הגזע קובע משהו אלא השייכות למסורת מסוימת.

האם לתורה יש בעיה עם גויים כשהם שומרים לעצמם את המסורת שלהם? גם לא. -כל עוד המסורת הזאת איננה מערערת על יסודות אנושיים ומוסריים אוניברסליים-. היא מכבדת את דרכם באופן מלא, אולם היא לא מעוניינת בשל כבוד זה לאבד את מסורותיה שלה.

במילים אחרות. היהדות מתנגדת להתבוללות כדי לשמור על ערכי השבת, הכשרות, הטהרה וההלכה חיים ושלמים. ההתבוללות היא אמצעי שמירה על היהדות.

הבעיה בהתבוללות כיום איננה בנישואי התערובת, -עניין שכשלעצמו הוא טריוויאלי וחסר משמעות. נישואי התערובת אינם אלא סימפטום לבעיה האמיתית של ההתבוללות היהודית, קרי: איבוד ערכי היהדות, איבוד ההלכה.

אנשים הנישאים היום בנישואי תערובת אינם אנשים המבקשים לאבד את השבת ואת הכשרות באמצעות נישואיהם, אלא להיפך, הם אנשים שאינם חשים לערכי השבת והכשרות מזמן, זאת בדיוק הסיבה שהם לא רואים בנישואי התערובת כל בעיה, ובצדק. אם אין תורה ואין הלכה אין כל סיבה שלא להינשא עם גויים. האיסור ההלכתי להינשא עם גויים הוא איסור הכרוך באופן הדוק עם שמירת ערכי היהדות.

איפה להבה היו באלפי חתונות של אמריקאים, צרפתים, שוודים ורוסים?
הבעיה של ההתבוללות היא בעיה יהודית לעילא ולעילא. היא בעיה פנימית של העולם הדתי: העולם הדתי של ימינו לא השכיל להראות את הטוב ואת היופי של היהדות ושל ההלכה בעיני יהודי ימינו, הוא לא מצליח לשכנע את בני העם היהודי שההלכה זה דבר חשוב ושהשבת היא בעלת ערך רוחני רב ועשיר.

במקום הפנים היפות של היהדות אנו נתקלים היום בארגונים כמו להב"ה המתיימרים להציג את היהדות בריש גלי ומחללים את כבודה, מחללים את הדרה, הופכים אותה למטונפת ובזויה. ההתבוללות מובנת מאוד כאשר ארגון להב"ה הוא זה שמייצג את היהדות.

ומכאן הלכה למעשה. איזה ערך חיובי יש במלחמה עיקשת ואלימה בנישואי תערובת של בני אדם שמזמן איבדו את זהותם הדתית? איזה ערך יש בכפיית 'ערכי' 'לא תחנם' על אנשים שלא מבינים על מה יש לשמור ושומעים מפי מנהיגים דתיים רק אמירות גזעניות, חלולות ומטופשות? אם אנו מעוניינים להילחם בהתבוללות אנחנו צריכים להתחיל במקום שבו היא באמת מתרחשת: אנו צריכים להראות ליהודים את יופייה של המסורת שלהם, את הדרה, את האנושיות שבה, את הטוב שלה, את הערך הרוחני שבה. זאת מלחמה בהתבוללות! מלחמה של יראת שמים!

המלחמה האלימה של ארגון להב"ה בהתבוללות אינה מלחמה יהודית וגם לא אנושית. מדובר במלחמה של חבורת חוליגנים מטורפת שאין לה בראשה אלא אלימות לאומנות גזענות וחייתיות ואת כל אלו הם מלבישים בצורה עקומה על טקסטים, על פסוקים ועל מאמרי חז"ל. מעלילים את הדרך המטונפת שלהם על המסורת היפה שלנו. האלימות הברברית שלהם עושה את ההיפך הגמור ממלחמה בהתבוללות, היא מראה לכולם כמה היהדות היא מאוסה ומלוכלכת.

והרהור אחרון: מדוע לא שומעים אותם יוצאים להגנתם של ערכים יהודיים אחרים בחירוף נפש, כמו שמירת שבת, שמירת כשרות, שמירת טהרת המשפחה, תפילות ומועדי ישראל? מדוע הם לא יוצאים לרחובות, -אם זו הדרך-, ומכים באכזריות כל אדם הנוסע בשבת או האוכל בשר בחלב? הלא כל המלחמה בהתבוללות היא למען זה! מדוע הם לא הולכים למקור?

ומדוע אנו לא מוצאים אותם בעשרות אלפי חתונות של אמריקאים, צרפתים, אנגלים, שבדים ורוסים הנישאים נישואי תערובת וכמו במקרה אנו מוצאים אותם בהמוניהם בחתונה של מוחמד? התשובה לכך היא פשוטה: לא מלחמה בהתבוללות יש כאן אלא רגשות אימפולסיביים של גזענות פרימיטיבית, מרושעת, כזו המתחפרת בדמות הלאומנית והצבועה שלה.

יהודים! הלחמו בהתבוללות! הלחמו בארגון להב"ה!
התבוללות להבה נאבת מחמוד ומורל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד