כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אושר סופית

החוק שהצ'יינג'ים לא יאהבו הופך לקבוע

מליאת הכנסת אישרה את הוראת השעה שתהפוך לקבועה לפי החוק תחול חובת דיווח על עסקאות צ'ינג' בסכום העולה על 50,000 שקלים • העובר על ההוראה ייענש על פי עבירות מס בדין הפלילי

החוק שהצ'יינג'ים לא יאהבו הופך לקבוע
בלשי משטרה צילום: דוברות המשטרה

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מס' 263) התשפ"ג-2023. 23 חברי כנסת תמכו בהצעה מול אחד שהתנגד

מוצע לעגן את סעיף 141(א) לפקודת מס הכנסה (חובת דיווח של חלפני כספים למנהל על ביצוע פעולה בסכום של 50,000 ש"ח ומעלה) הקבוע כהוראת שעה ולהסדירו כהוראת קבע. בהתאם, מוצע לעגן את סעיף 195ב(ב) לפקודת מס הכנסה (הטלת עיצום כספי על חלפני כספים שהפרו את חובת הדיווח) הקבוע גם כן כהוראת שעה ולהסדירו כהוראת קבע.

בחוק לתיקון סדרי עדיפויות לאומיים, תוקנה פקודת מס הכנסה ונוסף לה סעיף 141א הקובע, בהוראת שעה, חובת דיווח של חלפני כספים לרשות המסים. על פי הוראות סעיף 141א האמור, על חלפן כספים לדווח למנהל על ביצוע פעולה בסכום של 50,000 שקלים חדשים ומעלה, ולהעביר למנהל פרטי זיהוי של מי שעמו התקשר כדי לבצע פעולה כאמור, או של מי שנהנה מאותה פעולה.

המידע המתקבל אצל המנהל מוזן למאגר מידע ייעודי ונפרד של רשות המסים, והוא יכול לשמש בעלי תפקידים שנקבעו באותו סעיף ובתקנות שהותקנו לפיו, לצורך גביית מס וחקירת עבירות על חוקי המס, והכול בהתאם לתנאים שהוגדרו בפקודה ובתקנות האמורות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "על פי הניסיון הנצבר מיום תחילתו של ההסדר הקבוע בסעיף 141א לפקודה, ובכלל זה התקנות שהותקנו מכוחו, לדוחות המוגשים למנהל על ידי חלפני כספים ישנה תרומה משמעותית ליעילות האכיפה של רשות המסים בתחום ההון השחור. על כן, מוצע לתקן את סעיף 141א לפקודה הקבוע כהוראת שעה, ולהסדירו כהוראת קבע, ובכלל זה לבטל את ההוראה שקבעה את תוקפו".

צ'יינג' צ'יינג'ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד