כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אין להם בושה: סין קוראת לארה"ב להחזיר את פסולת בלון הריגול

דיפלומט סיני קרא לארה"ב להחזיר את הפסולת מבלון הריגול שהופל בסוף השבוע.  

אין להם בושה: סין קוראת לארה"ב להחזיר את פסולת בלון הריגול
רגע היירוט צילום: צילום מסך

דיפלומט סיני בכיר קרא לארה"ב להחזיר את הפסולת מבלון הריגול שהופל מעל הים בסוף השבוע האחרון, ואמר כי אי החזרת החלקים תהיה הוכחה נוספת לכך שהאמריקאים היו "לא ישרים בסכסוך". "אם אדם אוסף משהו ברחוב ויודע מי הבעלים, הוא צריך להחזיר אותו לבעלים", אמר שגריר סין בצרפת לו שיי במהלך ראיון שני לערוץ הצרפתי LCI.

לו האשים את ממשלת ארה"ב ב"הגזמה" בסוגיה זו, וחזר על הטענה הסינית כי הבלון היה חלק מחברה אזרחית העוסקת במחקר מטאורולוגי, ולא לריגול.

הבלון עלה לכותרות לראשונה בשבוע שעבר, כאשר פקידי הפנטגון אישרו שהבלון הלבן המסתורי זוהה מעל מדינות. הבלון הופל על ידי מטוס קרב אמריקאי מול חופי מירטל ביץ', דרום קרוליינה, ב-4 בפברואר, וחלקים ממנו אותרו על ידי אנשי חיל הים.

לדברי לו, סירובה של ממשל ארה"ב להחזיר את הפסולת מהבלון לסינים הוא הוכחה לכך שהמדינה "לא ישרה" בהתנהלות המתוחה שלה עם סין. "הבלונים האלה נפוצים מאוד", אמר, וטען כי "זה לא נדיר לראות בלוני ריגול אמריקאים, או בלונים המשמשים למטרות אחרות". כשבלוני ריגול אמריקאים נכנסו למרחב האווירי הסיני, טען לו, פקידים מקומיים "התעסקו עם זה בשקט, בלי רעש". הוא לא אמר אם הבלונים הללו הופלו גם הם.

ההצהרה של לו הידהדה את אלה של דוברת משרד החוץ הסיני מאו נינג, כי הבלון "לא שייך לארה"ב, הוא שייך לסין", דדבריה האחרונים של מאו הגיעו יום אחד לאחר שהיא אישרה בפומבי את הבעלות של סין על בלון הריגול השני שזוהה מעל אמריקה הלטינית.

בלון דרום קרוליינה סין ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד