כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אור לגויים

התקשורת העולמית משבחת את הישראלים: "מגיעים מהר ללכודים"

התקשורת העולמית משבחת את המחלצים הישראלים שהגיעו לטורקיה. בתקשורת משבחים את המהנדסים הישראלים שבונים תוכנית של הבניינים שקרסו, ועל סמך ראיות חזותיות עם שאילת שכנים ותושבים מאפשר להם להיכנס להריסות מהר ולפנות ישירות לאזורים שבהם צפויים להיות ניצולים לכודים

התקשורת העולמית משבחת את הישראלים: "מגיעים מהר ללכודים"
פעילות משלחת צה"ל בטורקיה צילום: דובר צה"ל

התקשורת העולמית מפרסמת בהבלטה את הסיוע הישראלי בטורקיה ומציינת את המקצועיות של המחלצים. אתמול דיווחו כלי תקשורת גדולים בעולם, כי "משרד החוץ הישראלי הציל לכודים מתחת להריסות, כולל ילד בן 12". עוד דווח: "מחלצים נכנסו למרתף בניין שקרס כששמעו קול חלש. "בהתחלה לא היינו בטוחים מאיפה זה", צוטט אורן רוזנר מהנדס מבנים ישראלי, "אז הקשבנו לקול טוב יותר והתחלנו ללכת אחריו".

לאחר שעות של תמרון בהריסות, הצליחו הכוחות הישראליים לשחרר את הילד לפני עלות השחר של יום רביעי, "הוא היה לכוד במשך שעות בכיס אוויר בין ספה לקיר ביתו" צוטט רוזנר. רוזנר, מהנדס מבנים, אמר שהצוות שלו עובד כדי לאתר היכן ניתן למצוא אנשים. בכל בניין שקרס יש עשרות תושבים שדווחו כנעדרים, אמר.

ה'וול סטריט ג'ורנל' ציטט את רוזנר: "כדי לעבוד בצורה יעילה יותר, מהנדסים ישראלים בונים תוכנית של הבניינים שקרסו על סמך ראיות חזותיות ועל ידי שאילת שכנים ותושבים. זה מאפשר להם להיכנס להריסות בצורה הרבה יותר מדויקת ולפנות ישירות לאזורים שבהם צפויים להיות ניצולים לכודים".

מחלצים ישראלים צוטטו כי הם "נלחמים נגד השעון בזמן שאנחנו פועלים לחילוץ אנשים שנלכדו מתחת להריסות ממש מחוץ לגזיאנטפ". עוד גוחט, כי "הצבא הישראלי משתמש בטכניקות מתקדמות כדי למפות מבנים שקרסו כדי לחפור ניצולים".

בתקשורת העולמית כתרו שבחים על הישראלים: "הצוותים פעלו להרים מהר ובזהירות את ההריסות מהלכודים, המשלחת כוללת גם מחלצים שהוכשרו לתגובה פסיכולוגית-טראומה".

"טמפרטורות קרות קשות וסערות חורפיות עלולות להיות חרב פיפיות" אמרו המחלצים הישראלים. "הגשם יכול לעזור לאנשים לשרוד זמן רב יותר על ידי מתן מי שתייה לאנשים לכודים, או שזה יכול לגרום להם לטבוע".

באסון בטורקיה ובסוריה נהרגו לפחות 16,000 בני אדם וקרוב ל-50,000 נפצעו, עם חשש שהמספרים יעלו.

רעידת אדמה בטורקיה וול סטריט ג'ורנל ישראלים מחלצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד