כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האופוזיציה נגד ארדואן

המספרים ממשיכים לעלות: מרוץ נגד השעון למצוא ניצולים בחיים

מניין ההרוגים ברעידת האדמה ההרסנית בטורקיה ובסוריה - עולה, כאשר המחלצים מתמודדים עם מחסור במשאיות, דלק ובזמן | עשרות פליטים פלסטיניים החיים בסוריה מתו כתוצאה מהרעידה | אזרחים רבים בטורקיה זועמים על התנהלות הרשויות בהגשת הסיוע | המביט לארץ - היום ה-3

המספרים ממשיכים לעלות: מרוץ נגד השעון למצוא ניצולים בחיים
כוחות החילוץ בסוריה צילום: White Helmets

שלושה ימים לאחר רעידת אדמה הרסנית בעוצמה של 7.8 נהרגו יותר מ-16,000 בני אדם בטורקיה ובסוריה, משפחות התגודדו בגשם הקר, רתמו יריעות ליצירת אוהלים מאולתרים, נחו על פיסות רהיטים שנשלפו מההריסות ועמדו בתור לנעליים, שמיכות, מארגוני סיוע בינלאומיים. המחלצים עובדים בתנאי מזג אוויר קשים לחלץ לכודים ונלחמים נגד השעון.

רבים כעסו שלקח כל כך הרבה זמן עד שהגיעו צוותי חילוץ עם מכונות כבדות. בקרמנמראס, שם ביקר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ביום רביעי, נמצאו גופות רבות כשהמחלצים מחפשים גופות נוספות בהריסות. "המתנדבים היו כאן, אבל לא המדינה", אמר קרוב משפחה של שניים מהקורבנות ל'ניו יורק טיימס'.

המשלחת הישראלית לטורקיה: לפי גורם במשרד הביטחון עד כה כוחות צה״ל בפיקוד אל״מ במיל׳ גולן ואך, חילצו 8 טורקים מבין ההריסות באתרים שונים: פעוט בן שנתיים, ילד בן 12, בחורה צעירה, זוג מבוגר, בחורה ובחור בשנות העשרים והבוקר גבר בן 65, כך דיווח אמיר בוחבוט.

האו"ם דיווח כי עשרות פליטים פלסטינים החיים בסוריה מתו כתוצאה מהרעידה. בסוריה יש כמעט חצי מיליון פליטים פלסטינים, כאשר כ-62,000 חיים במחנות בחלק הצפוני של המדינה שנפגעו ברעידת האדמה. סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים ביקשה סיוע של 2.7 מיליון דולר מהקהילה הבינלאומית כדי לענות על הצורך בסיוע ברעידת האדמה. אישה בת 36, ששרדה כמעט שלושה ימים מתחת להריסות, חולצה במחוז גזיאנטפ, כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו". 

שלושה לאחר רעידת האדמה וכמה חודשים לפני הבחירות הכלליות שנקבעו למאי הקרוב, האופוזיציה של טורקיה דחתה בתוקף את הקריאה לאחדות מצד הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. כמאל קיליקדארוגלו, מנהיג מפלגת האופוזיציה הגדולה בטורקיה, הטיל את האשמה על שלטונו של ארדואן בן 21 השנים.

"יש אדם אחד האחראי לכל זה, ארדואן", אמר קיליקדארוגלו בסרטון שפורסם בטוויטר. "בכל פעם שארדואן מוריד את המדינה הזו, הוא קורא לאחדות. תחסוך ממני, אין לי מה לעשות איתך".

ממשלת סוריה ביקשה מהאיחוד האירופי סיוע חירום לאחר רעידת האדמה. למרות שמשטרו של בשאר אל אסד נמצא תחת סנקציות של האיחוד האירופי, פקיד בכיר באיחוד האירופי האחראי על תיאום הסיוע אמר שזה לא אמור לפגוע במתן סיוע הומניטרי וסיוע חירום לעם הסורי.

בעיר חאלב, 30,000 אנשים תפסו מחסה במסגדים ובבתי ספר, וכ-70,000 אנשים נמצאים ברחובות ללא מחסה, כך אמר המתאם ההומניטרי הראשי של האו"ם בסוריה, אל-מוסטפא בנמלליה. "אנחנו נאבקים", אמר "העבודה ההומניטרית שלנו הושפעה". לדבריו, מאגרי המים קרסו או נמצאים בסכנת קריסה.

 

 

 

 

רג'פ טאיפ ארדואן רעידת אדמה בטורקיה סוריה חאלב סוריה או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד