כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

סוכם בכנסת: המידע יונגש לבחורי הישיבות

בעקבות קשיי מידע בין הביטוח הלאומי לרשות האוכלוסין, סוכם בתום דיון בוועדת העבודה והרווחה כי המידע יועבר עד תחילת חודש ניסן (1 באפריל) – ויקל על אלפי סטודנטים ותלמידי ישיבות

יושבים באהלה של תורה. אילוסטרציה
יושבים באהלה של תורה. אילוסטרציה צילום: מערכת קול ברמה

פגיעה בחובותיהם ובזכויותיהם של אזרחים זרים בארץ, רובם סטודנטים ותלמידי ישיבות, הגיעה השבוע לוועדת העבודה והרווחה. לדברי יו"ר הוועדה ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' סנכרון מידע בין משרדי ממשלה ורשויות ממשלתיות, הוא הכרחי ומתבקש בעידן הדיגיטלי. זה גם יקל על האזרח ויחסוך בירוקרטיה, הבאת טפסים והמתנה מיותרת. ועדה בכנסת לא צריכה לגרום למשרדי ממשלה לדבר ביניהם – זה צריך להיות מובן מאליו.

לדברי עו"ד דני זקן, סגן ראש מינהל הביטוח והגביה בביטוח הלאומי, אוב הבעיות נפתרות בממשק ביננו לבין רשות האוכלוסין. את פרטי אלפי סטודנטים ובחורי ישיבות תושבי חו"ל, שמרכז חייהם בישראל, אך לא העבירו את כתובתם, נדרשנו להכניס למחשבי הביטוח הלאומי. אלו הם בעלי אשרות א2 ו-א4. נתקלנו בקשיי מעקב אחרי חידוש האשרה, או יציאות וכניסות לארץ. קשיים אלו גורמים לניתוק ביטוח בריאות, וניתן לפתור אותם מידית ע"י מידע מרשות האוכלוסין לפי מספר הדרכון.

עו"ד תהילה אראל, מהלשכה המשפטית של רשות האוכלוסין, השיבה כי המידע יועבר בתוך כחודש, מרגע שהביטוח הלאומי יבקש זאת. וזאת, כמובן בהתאם לחוק הגנת הפרטיות – כשהמידע נדרש לצורך מילוי תפקידו של הביטוח הלאומי. דבי ביטון (יש עתיד) הציעה כי תוקם מערכת ממוחשבת קבועה שתסנכרן מידע בין הרשויות, ללא צורך בהגשת בקשה נקודתית בכל פעם. עופר ישי, מנהל מערך הדיגיטל הלאומי, הוסיף כי כבר קיימת תשתית המאפשרת למשרדי הממשלה להעביר מידע ולתקשר ביניהם – ולבין שאר מוסדות כלכליים בארץ ובעולם. לדבריו, המערך פועל כל העת לשפר את העברת המידע.

אייכלר סיכם את דרישות הצדדים כי עד שבת י' בניסן (1 באפריל), יקבל הביטוח הלאומי את כל המידע הנדרש מרשות האוכלוסין.

בחורי ישיבות סטודנטים הביטוח הלאומי רשות האוכלוסין וההגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד