כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מתארגנים ל'כינוס חירום'

הצעת החוק של הח"כ מהליכוד מטרידה את ראש מח"ש: "הצעה נוראית"

ועדת השרים לחקיקה תתכנס ביום ראשון הקרוב ותדון בהצעות של ח"כ סעדה להפריד את המחלקה לחקירות שוטרים מהפרקליטות. בעקבות ההצעה, ראש המחלקה בר מנחם, שוחחה עם מפקדי המחוזות על כינוס חירום. בכיר במח"ש: "היא אמרה שהצעת החוק נוראית"

הצעת החוק של הח"כ מהליכוד מטרידה את ראש מח"ש: "הצעה נוראית"
משה סעדה על רקע משרדי מח"ש צילום: יוסי זליגר/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ביום ראשון הקרוב תתכנס ועדת השרים לחקיקה במטרה לחוקק שורה ארוכה של הצעות חוק פרטיות על ידי חברי הכנסת. אחת מהן, שצפויה לזכות לתמיכה רחבה בין השרים, היא הצעתו של ח"כ משה סעדה (הליכוד) להפריד את המחלקה לחקירות שוטרים מהפרקליטות, ולהפוך אותה לגוף חקירת עצמאית במשרד המשפטים. החוק הושוחחה א למעשה, עוד שלב ברפורמה המשפטית שמתכננים ראש ממשלת בנימין נתניהו. ושר המשפטים יריב לוין.

בעקבות החוק, ראש מח"ש קרן בר מנחם שוחחה אמש (רביעי) עם בכירי המחלקה ועם נציגי הפרקליטות. בשיחה אמרה כי ההצעה "נוראית" והודיעה למפקדי המחלקה בכל המחוזות כי הבוקר יתקיים מה שבמח"ש מגדירים כ"כינוס חירום ארצי". בן מנחם צפויה לדבר בכינוס על ההשלכות של החוק. כך דווח ב'ווינט'.

יצוין כי ח"כ סעדה עבד במח"ש 24 שנים ושימש למעלה מעשור כסגן ראש המחלקה, עד שפוטר בעקבות משבר אמון בינו לבר מנחם. הוא הסביר כי ההצעה באה על רקע ניגוד עניינים בין הגופים שפגשו את עבודתו ביחידה. סעדה הסביר בהצעה כי "כל עוד מח"ש היא חלק אורגני מהפרקליטות, לא ניתן לגלות חקירה חסרת פניות כאשר מדובר בבכירים במשטרה, שעימם יש קשרי עבודה הדוקים".

לפי הצעת החוק של סעדה שתעלה השבוע הבא בפני ועדת השרים לחקיקה, כינסה אמש בר מנחם את בכירי מח"ש יחד עם נציגי הפרקליטות, יועמ"ש מח"ש והדויות, ועדכנה אותם בנושא.

בכיר במח"ש העיד כי בר מנחם אמרה בשיחה לסגל הבכיר ש"הצעת החוק שתעלה בוועדת השרים בשבוע הבא נוראית. רוצים לפרק אותנו. אני עושה הכל כדי להגן עליכם, אבל תדעו שזה מה שקורה ומי שעומד מאחורי זה - זה משה סעדה".

משה סעדה מחלקה לחקירות שוטרים ועדת שרים לחקיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד