י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

די לביזוי החוק, תשלחו אותה כבר לכלא • טור

הגיון של פרקליטות: לופוליאנסקי שהתרים ל'יד שרה' נשלח למאסר, וזועבי נפגשת עם מרגל בקטאר • וגם: 5 קטנות

איור: מוטי הלר
איור: מוטי הלר

הסנטור הרפובליקני רנד פול השתתף במשט של לוחמי הטאליבן לחופי אפגניסטן, כדי לספק סיוע הומניטארי ונשק לאנשי אל קעידה, לאחר מכן קרא לביטול קיומה של ארצות הברית והכריז על אנשי דאע"ש כקדושים ופורצי דרך.

הסנטור פול לא הסתפק בכך, ונסע להיפגש עם מרגל איראני שנמלט מארה"ב לאחר שנתפס, במקביל, סירב פול להתייצב לזימון לחקירה במשטרה מספר פעמים, חלף זאת הוא השתתף בהפגנות ותקף שוטרים.

קאט. משהו בתסריט נראה לכם מוזר, תמהוני או הזוי?

קבלו את המקור:

חברת הכנסת חנין זועבי השתתפה במשט של לוחמי החמאס לחופי עזה, כדי לספק סיוע הומניטארי ונשק לאנשי 'גדודי אל אקצא', לאחר מכן קראה לביטול קיומה של ישראל והכריזה על השאהידים כקדושים ופורצי דרך [בעצם, הניסוח הזה שייך לקולגה שלה, אחמד טיבי].

הח"כית זועבי לא הסתפקה בכך, ונסעה להיפגש עם מרגל סורי שנמלט מישראל לאחר שנתפס, במקביל, סירבה זועבי להתייצב לזימון לחקירה במשטרה מספר פעמים, חלף זאת היא השתתפה בהפגנות ותקפה שוטרים.

במדינה מערבית מתוקנת, זועבי הייתה יושבת מאחורי סורג ובריח בשעה שפרקליטיה פועלים להגיע להסכמה עם הקטגוריה ולהמתיק את גזר דין המוות במאסר עולם. במדינת ישראל זועבי יושבת על כורסת עור ומקבלת משכורת שאותה אנחנו משלמים מכיסנו.

משהו השתבש פה.

פרקליטות, זוכרים את החוק?
מכיוון שנואשתי מלצפות שהכנסת הנוכחית, שאינה מסוגלת להעביר את חוק מע"מ אפס, תצליח ליזום ולהעביר חוק שיעניק לבוגדים את העונש הראוי להם, אסתפק בחוק הקיים, שחובה על הפרקליטות האמונה על שמירתו לדרוש את קיומו במלואו.

וכך קובע החוק הישראלי בפרק ז' לחוק העונשין: "מי שקיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ ואין לו הסבר סביר לכך, דינו – מאסר חמש עשרה שנים. ניסה אדם ליצור מגע עם סוכן חוץ, או שביקר במקום מגוריו או במקום עבודתו של סוכן חוץ או נמצא בחברתו, או שנמצא ברשותו שמו או מענו של סוכן חוץ ואין לו הסבר סביר לכך, דינו כדין המקיים מגע עם סוכן חוץ".

ובמילים אחרות, באם גברת חנין זועבי וידידיה לסיעה ביקרו בקטאר, כפי שנחשף אמש בחדשות ערוץ 2, ונפגשו שם עם מי שהוגדר כמרגל וכסוכן סורי, ח"כ לשעבר עזמי בשארה. הרי שעל פי חוק עליהם לספק הסבר סביר לכך, ולא - עליהם לרצות מאסר של 15 שנה.

אבל בינינו, מה כבר אפשר לצפות מהפרקליטות, שהרי זועבי חלילה לא קיבלה שוחד עבור כסאות גלגלים ל'יד שרה', גם אינה מכהנת כרב עיר או מנהיגת קהילה של יהודים מאמינים, ואפילו, רחמנא ליצלן, אין הוכחה שהיא בנתה ג'קוזי בביתה, בלא העבירות החמורות הללו, גם בגידה חמורה ועבירה על חוק הריגול לא יספיקו כדי להעמידה לדין.

5 קטנות על השבוע האחרון
1. מי שצפה בדיוני הפגרה של ועדת הכספים ועצם את עיניו, היה עשוי לחשוב שח"כ משה גפני שב לעמוד בראשות הועדה. שאפו.
2. מוחמד ומורל אינם נישואי ההתבוללות הראשונים. בלהב"ה אולי טעו כשהציפו את הנושא וגררו גל תקשורתי שהעניק לגיטימציה לתופעה, אבל גם צדקו בכך שהניחו את הבעיה על השולחן.
3. אחרי שהפסקת האש הוארכה מ-72 שעות ל-120 שעות, יש מצב שכל הסיפור הוא חבילות נופש בקהיר?
4. שוב מפגינים חרדים חוסמים רחובות ...בערים חרדיות. גאונות במיטבה.
5. עו"ד גלס, מפד"לניק-שמאלני, אבל אחד מאחרוני ה'נאמנים' האמתיים של הגר"ע יוסף זצ"ל, שאף הפקיד בידו את צוואתו. יהי זכרו ברוך.
חוק מאסר ריגול טיול זועבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד