כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נצחון לחרדים בי-ם: תבוטל ההקצאה ל"חכמי לב"

לאחר שברקת הודיע כי בכוונתו להקצות לישיבה שפועלת נגד דעת גדו"י מבנה בשכונת רמות, הוא ביטל • הנציגים החרדים צוהלים

ברקת וחרדים, פלאש90
ברקת וחרדים, פלאש90

מלחמת ההתשה החרדית כנגד ישיבת חכמי לב: הארץ מפרסם הבוקר כי ראש עירית ירושלים ניר ברקת החליט על הסרת הכוונה למסור לישיבת חכמי לב את מבנה בית הספר ברמות.

לטענת אנשי ברקת, ההחלטה התקבלה לאחר שהוברר כי ישנה התחייבות קודמת של העיריה לפנות את המבנה. בעקבות זאת התחייב ראש העיר לפעול בכדי למצוא מבנה חילופי במיקום אחר לישיבה.

כזכור, לאחר שהובררה כוונתו של ראש העיר למסור את המבנה בשכונה לישיבת חכמי לב המוגדרת כישיבה חרדית המשלבת לימודי חול מלבד לימודים ישיבתיים, החליטו נציגי הסיעות החרדיות בעירייה להיאבק בכל הכלים העומדים לרשותם כנגד תכנית ברקת. 4

מלבד זאת, הוחלט על העלאת הנושא לסדר היום הציבורי וביומון הליטאי "יתד נאמן" נכתבו מאמרים רבים כנגד דרכה של הישיבה המשלבת לימודי חול בניגוד למקובל ברובן של הישיבות החרדיות.

"הפגישה האחרונה התקיימה ביום חמישי בצהרים אצל ראש העיר", אומר גורם בכיר בסיעות החרדיות בעיריה, "יחד עם כל סיעת יהדות התורה. בפגישה הזו הובהר, וכנראה נפל לו האסימון שזה חציית כל הקווים".

בסיעות החרדיות מוסיפים כי בנוסף למלחמה הישירה כנגד הכוונה פעלו נציגי הציבור בעיריה בדרכים שונות כנגד הכוונה להעביר את הבנין לישיבת חכמי לב.

"הסיפור הזה מוכיח", מוסיף הגורם, "כי למלחמת התשה כנגד ראש העיר יש המון השפעה על החלטותיו. אם זה בתרגילים שונים בוועדת ההקצאות ואם זה בעיכובים של יו"ר הוועדה למבני ציבור.

"אליעזר ראוכברגר הצליח לתקוע את תכניותיו של ברקת פעם אחר פעם עד שאתמול ברקת הודיע באופן סופי על הסרת הנושא מעל סדר היום".

בעיריית ירושלים אשרו את הידיעה שפורסמה ומסרו בתגובה: "בתום דיון שערך ראש העיר ירושלים ניר ברקת, יחד עם מחזיק תיק חינוך חרדי סגן ראש העיר צביקה כהן, הוחלט לפנות את המנ"דים מרחבת בית הספר "אהבת ישראל" ברמות א', וזאת בהתאם לסיכום אליו הגיעה העירייה לפני מס' שנים בעת הנחתם במקום."

"במקביל", הוסיפו בלשכת ברקת, "נערכת העירייה לחנוכת המבנה החדש שישמש את בית הספר "תבונות יעקב" של החינוך העצמאי בשכונת רמות, ושיאוכלס לקראת שנה"ל הקרובה".
חרדים ירושלים רמות ברקת חכמי לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד