כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סיום הסגר, נמל ושדה תעופה; ושחרור אסירים

לא הגזימו: הבוקר מתפרסמת רשימת הדרישות הפלסטיניות בדרך למתווה הפסקת אש • על פי הפרסום הפלסטינים דורשים הסרת הסגר מעל עזה, העברת כספים וחומרי בנין לשיקום הרצועה • וזה לא נגמר: נמל ימי, שדה תעופה ושחרור כל האסירים מהחודשיים האחרונים • בתמורה: הפסקת אש והתחייבות חמאס לחדול מהירי לעבר ישראל

חאלד משעל, פלאש90
חאלד משעל, פלאש90

הצעת הפשרה הפלסטינית: יממה האחרונה שנותרה קודם תום המועד שבו תפוג הפסקת האש, מפרסם וואלה מפי סוכנות ידיעות פלסטינית את המתווה אותו הציגה המשלחת הפלסטינית בקהיר להמשך הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס ובו רשימת הדרישות העיקריות אותו הציגה המשלחת.

על פי הפרסום, יוסכם על הפסקת אש הן מצד ישראל והן מצד ירי הטילים של החמאס כאשר מלבד זאת החמאס יפסיק את ההתקפות על הגבול עם ישראל.

בתמורה לכך ישראל תסיר את המצור והסגר על רצועת עזה ותעביר כספים ואף תאפשר העברת חומרי בנין הנדרשים לשיקום הרצועה על פי ההסכמים בין ישראל לפלסטינים.

מלבד זאת דורשים הפלסטינים את הפעלתו מחדש של הנמל הימי ברצועת עזה ושדה התעופה של הרצועה והרחבת אזור הדיג של הדייגים העזתיים. בנוגע לאסירים, דורשים הפלסטינים את שחרור כל האסירים שנעצרו לאחר חטיפת שלושת הנערים, ובנוסף את שחרור כל האסירים הכלולים בפעימה הרביעית של ההסכמים בין ישראל לפלסטינים.

השיחות הלא-ישירות בין שני הצדדים בקהיר יושלמו בתוך חודש מקבלת ההסכם. לאחר מכן יושלם יתבצע הליך חילופי האסירים והחזרת שתי הגופות (של החיילים הישראלים סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול) בין הצדדים.

במקביל, בפתח ישיבת סיעת יש עתיד שהתקיימה היום (ב) התייחס יו"ר הסיעה שר האוצר יאיר לפיד למהלכים המדיניים לקראת תום מועד הפסקת האש והבהיר כי מבצע צוק איתן טרם הסתיים. "המבצע יסתיים רק כשיחזרו השקט והבטחון לתושבי הדרום. אסור לקבל מצב שבו נחזור תוך זמן קצר לסיבוב נוסף של אלימות".

לפיד התייחס גם לאפשרות של הגעה לסיכומים בין הצדדים בקהיר והבהיר כי ישראל תדרוש שליטה מלאה על הכספים המיועדים לשיקום הרצועה. "אנחנו מקדמים ועידה איזורית שתתן מעטפת בינלאומית רחבה להשגת היעדים האלו", אמר לפיד. "ללא מהלך מדיני ומעטפת בינלאומית רחבה, כל נסיון להגיע להסדרה יהפוך לספירה לאחור לקראת מעגל אלימות נוסף. בחודש הבא תתכנס ועידת המדינות התורמות לרשות, ואם לא נעשה משהו לפני כן, תהיה לנו ועידה של שיקום תמורת כלום. זה מה שנקבל במקום מענה לצרכי הבטחון שלנו. וועידה אזורית בהשתתפות ארצות הברית, האיחוד האירופאי, מצרים, הרשות הפלסטינית, ערב הסעודית ומדינות המפרץ, תוכל לייצר מתווה משולב, של פירוז ושיקום עזה. הכספים שיוזרמו לשיקום ישמשו להחזרת השליטה ברצועה לידי הרשות הפלסטינית וכך יבטיחו את השקט לטוווח הארוך לתושבי עזה".
עזה חמאס הפסקת אש דרישות פלסטיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד