שיירת סיוע של האו"ם נכנסה לצפון מערב סוריה שבשליטת המורדים, לראשונה מאז אסון רעידת האדמה ששיטח את השכונות במדינה ובטורקיה השכנה. מניין ההרוגים בשתי המדינות ממשיך לטפס ועבר היום (חמישי) את ה-17,000, לצד כ-50,000 פצועים וחשש כבד שהמספרים עוד יזנקו, בשעה שכוחות ההצלה במרוץ נגד הזמן כדי למצוא ניצולים בקור הקפוא. כוחות החילוץ של פיקוד העורף חילצו בחיים גבר בן 65, שאותר בהריסות מבנה בעיר קרמנמרש שבטורקיה.

משלחת "ענפי זית" של פיקוד העורף חילצה ביממה האחרונה עשרה אזרחים מן ההריסות במוקדי רעידת האדמה בטורקיה. צוותי החילוץ והרפואה ממשיכים בשעות אלו במאמצי האיתור והחילוץ. בתיעוד מיוחד של משלחת צה"ל בטורקיה, נראה חילוץ של גבר בן 65, שחולץ מתחת להריסות מבנה בעיר קהרמנמרש.

נילי עזריאל, שנמנית על צוות המחלצים בטורקיה, סיפרה לאולפן ynet: "חילצנו אישה אחרי 16 שעות. אני אופטימית עד שיגידו לנו להפסיק. אני מאמינה שעוד נצליח למצוא אנשים בחיים. אנחנו מקבלים מידע מהתושבים שנמצאים שם, שהקרובים שלהם קבורים מתחת להריסות. אנחנו כמעט ולא ישנים, האדרנלין מטורף. אחת הנשים הייתה לכודה עם הפנים לרצפה, היא לא יכלה לזוז בכלל. עבדנו בצוותים וחזרנו על מנת להגיע אליה ולהוציא אותה בבטחה. זה מטורף".

בינתיים, מאמצי החילוץ בסוריה נפגעו בגלל שנים של מלחמה שחילקה את המדינה לשליטה ממשלתית ומורדים, והרסה את מערכת הבריאות. האו"ם אמר כי הפגיעה בנתיבי ההגעה בשל הרעידה עיכבה את הסיוע למובלעת האופוזיציה בצפון מערב סוריה, שבה מיליוני בני אדם עקורים, במצוקה חמורה ורבים חיים במחנות פליטים.

התקווה למצוא אנשים נוספים בהריסות קלושה ככל שהשעות נוקפות, וניצולים ופוליטיקאים מהאופוזיציה בטורקיה הביעו תסכול מתגובת הממשלה לרעידות ביום שני. משלחות ישראליות שהגיעו לטורקיה מצליחות להציל חיים, המשלחות הישראליות, צה"ל, זק"א, מד"א, פיקוד העורף זוכות לשבחים בכלי תקשורת בעולם שמציינים את המקצועיות של המשלחות מישראל

ארדואן קרא לאזרחים להתאזר בסבלנות, והתחייב לבנות מחדש את העיירות והערים הרבות שחרבו בתוך שנה - ההערכה האחרונה של הממשלה לגבי מספר הבניינים שקרסו מדברת על יותר מ-6,400. ארדואן הוסיף כי ממשלת טורקיה תציע למשפחות 10,000 לירה טורקית, בסביבות 530 דולר לכל משפחה.

מאז רעידת האדמה ורעידות המשנה של יום שני האחרון, מדינות מרחבי העולם, שולחות אספקה ​​ומעבירות מחלצים ועובדי תמיכה לטורקיה וסוריה. יותר מ-70 מדינות ו-14 ארגונים בינלאומיים הבטיחו את תמיכתם, אמר נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן.