כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
סיפור מזעזע

"כשהיא גילתה שהמקווה היה פסול, היא לא הפסיקה לבכות"

סיפור מזעזע שאירע בתקופת הקורונה באחד מהמקוואות נחשף לראשונה • "בשלב מסוים התחלתי לבכות ביחד איתה, ראיתי כמה שזה כואב לה"

"כשהיא גילתה שהמקווה היה פסול, היא לא הפסיקה לבכות"
מקווה טהרה צילום: מתוך אתר טהרת המשפחה

כולנו זוכרים את תקופת הקורונה כתקופה שבשיאה היה קשה מאוד להתנייד בין אזורים ברחבי הארץ. לכל אורך התקופה, רבני ומפקחי ארגון 'טהרת המשפחה', נסעו בין יישובים כדי לוודא שהמקוואות אכן כשרים לטבילה לטהרה, כולל במלוניות הקורונה ברחבי הארץ. אלא שבאחד משיאי גלי הקורונה, התרחש מאורע נורא שנחשף כעת לראשונה.

לחצו כאן למיזם המרגש למען טהרת מקוואות ישראל>>>

כזכור, מאות משפחות התאחסנו במלונית קורונה, כאשר המקווה המקומי הוכשר כמקווה טהרה. מידי ערב נעשה שימוש במקווה, והמשפחות השוהות במלון השתמשו בו כמקווה הטהרה. סיירת מיוחדת של 'טהרת המשפחה' עברה בין כל המקוואות במלוניות ברחבי הארץ על מנת לבדוק את כשרותן. באחד הימים הגיע למקום צוות רבנים של 'טהרת המשפחה', ונהיה להם שחור בעיניים.

מסתבר שהמקווה היה פסול מעיקר הדין.

"המקווה היה לא-כשר בעליל" אומר לנו הרב חיים לוי, יו"ר 'טהרת המשפחה'. "רבנים מומחים שהגיעו למקום קבעו שאין כאן צד היתר. האתגר הגדול כעת היה לעדכן את מי שצריך לעדכן על כל הרגישות הקשורה בכך, אבל האתגר הגדול באמת היה לדעת על ידי מי נעשה שימוש במקווה".

"לשמחתנו, בגלל תקנות הקורונה, כל מי שעשה שימוש במתקנים שמחוץ למלון היה חייב להירשם ולהשאיר מספר טלפון. פנינו מיד לפיקוד העורף והסברנו להם את העניין" משחזר הרב לוי. בשלב מסוים אחד הרבנים הציע רעיון יוצא דופן, שאחת החיילות במקום היא זו שתעדכן על המקווה, באופן טכני ובלי להזדהות". מוסיף הרב לוי. כבר שעה לאחר מכן החיילת התקשרה לכל מספרי הטלפון ועדכנה באופן לקוני על הבעיה.

"לאחר מכן שוחחנו עם החיילת שאינה שומרת תורה ומצוות, והיא סיפרה לנו על טלטלה קשה שחוותה בעקבות השיחות" מספר בהתרגשות הרב לוי. "היא תיארה שהיא שוחחה עם אשה שהחלה למרר בבכי כששמעה שהמקווה היה פסול. לא הצלחתי להרגיע אותה – היא סיפרה. בשלב מסוים התחלתי לבכות ביחד איתה, ראיתי כמה שזה כואב לה".

כמובן שמיד לאחר מכן הבעיה תוקנה, וזאת במבצע לוגיסטי יוצא דופן שנמשך 24 שעות ברציפות, מה שאפשר להשתמש בו גם עבור משתכני המלונית.

הסיפור הזה המחיש עד כמה תחזוקת המקווה וכשרות המקווה היא לא רק הידור מצווה, אלא פעולה קריטית לעתיד טהרת עם ישראל. "מקווה חייב להיות מתוחזק כל הזמן מבחינה כשרותית. יש אינספור בעיות שעלולות לצוץ כל הזמן, שעשויות לגרום לכך שהטבילה אינה עולה" אומרים לנו ב'טהרת המשפחה'.

לאורך כל השנה, צוותים של 'טהרת המשפחה' דואגים לכשרות המקוואות, פותרים בעיות הלכתיות, מתקנים ליקויים ודואגים שנהיה טהורים באמת. הרבנים עוברים מעיר לעיר, נוסעים מאילת ועד מטולה, בודקים באופן יסודי כל מקווה כדי לוודא שהטבילות עולות בטהרה.

לחצו כאן למיזם המרגש למען טהרת מקוואות ישראל>>>

טהרת המשפחה מקווה טהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!