כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
פגישה משולשת

הצרפתים לא הזמינו את זלנסקי אך לבסוף הוא הופיע

צוות של הנשיא זלנסקי פנה לאנשי נשיא צרפת עמנואל מקרון בנוגע לביקור בפריז. הרעיון היה תחילה לנסוע לפריז לפני ביקור בלונדון ובבריסל, אך אף הזמנה ספציפית מהנשיא עמנואל מקרון לא הגיעה מעולם זלנסקי, שהחליט להגיע ללונדון, אבל הצרפתים התחרטו והזמינו אותו

הצרפתים לא הזמינו את זלנסקי אך לבסוף הוא הופיע
זלנסקי מקרון ושולץ בפריז צילום: לשכת הנשיאות האוקראינית

גורמים רשמיים בצרפת דחו את הדיווחים לפיהם הנשיא עמנואל מקרון לא רצה להזמין את נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי לפריז, ואמרו שהם היו פתוחים לביקור של זלנסקי "בזמן הנכון" ומעולם לא דחו את הרעיון. גורמים רשמיים אמרו גם כי מקרון נמצא בקשר רציף עם זלנסקי והם שוחחו מספר פעמים במהלך השבועות האחרונים.

ההבהרה הצרפתית הגיעה לאחר דיווח של ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח, כי צוות של הנשיא זלנסקי פנה לאנשי נשיא צרפת עמנואל מקרון בנוגע לביקור בפריז. הרעיון היה תחילה לנסוע לפריז לפני ביקור בלונדון, אך מקרון לא הזמין את זלנסקי. ממשלת בריטניה, תומכת נלהבת של אוקראינה, החליטה להזמינו ונעשו סידורים עבור זלנסקי לבקר את המלך צ'ארלס ולדבר בפני הפרלמנט הבריטי.

עד יום שלישי, זלנסקי תכנן לטוס תחילה ללונדון ולאחר מכן להמשיך ישר לבריסל. כבר ביום רביעי בבוקר אמרו גורמים אוקראינים כי לא מתוכננת נסיעה לפריז. עם זאת, כשפריז גילתה שזלנסקי אמור להתקבל על שטיח אדום בלונדון, דיפלומטים צרפתים נאבקו כדי לארגן ארוחת עצירת ביניים בפריז.

פקידים צרפתים הגיעו אתמול לברלין כדי לבדוק אם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, יוכל להצטרף לפגישה בפריז. ואכן אתמול בשעות אחר הצהריים הגרמנים אישרו את הפגישה המשולשת בין זלנסקי, מקרון ושולץ.

מלחמת אוקראינה רוסיה אולף שולץ ולדימיר זלנסקי עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד