כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"אינדיקציות חזקות"

החקירה קבעה: פוטין כנראה סיפק טיל שהפיל מטוס עם 298 נוסעים

"אינדיקציות חזקות" שנשיא רוסיה פוטין סיפק את הטיל שהפיל מטוס נוסעים ב-2014. המטוס נפגע מטיל מתוצרת רוסיה מעל אוקראינה והתובעים והחוקרים אמרו שיש ראיות לכך שנשיא רוסיה פוטין החליט לספק את הטיל לבדלנים שנתמכו על ידי מוסקבה

החקירה קבעה: פוטין כנראה סיפק טיל שהפיל מטוס עם 298 נוסעים
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

יש "אינדיקציות חזקות" לכך שולדימיר פוטין, נשיא רוסיה החליט לספק מערכת טילים לבדלנים אוקראינים שהפילו את טיסת MH17 המלזי, כך אמרו תובעים הולנדים.  בטרגדיה ב-17 ביולי 2014 נהרגו 298 בני אדם, כאשר טיל הפיל את המטוס שהיה לכיוון אמסטרדם ומשם לקואלה לומפור מלזיה.

ה'דיילי מירור' מדווח, כי הוכח שהמטוס נפגע מטיל מתוצרת רוסיה מעל אוקראינה והתובעים אמרו שיש ראיות לכך שנשיא רוסיה פוטין החליט לספק את הטיל לבדלנים שנתמכו על ידי מוסקבה. עם זאת, התובעת ההולנדית, דינה ואן בוצלאר, אמרה כי "למרות שמידע חדש התגלה על מעורבים שונים, הראיות כרגע אינן קונקרטיות מספיק כדי להוביל לתביעות חדשות".

"אין שום טענה שמר פוטין היה מעורב בהוראת המטוס להפיל" אמרה. רוסיה תמיד הכחישה כל מעורבות בהפלת המטוס. ההודעה מגיעה כמעט שלושה חודשים לאחר שבית משפט הולנדי הרשיע שני רוסים ואוקראיני בגין תפקידם בהפלת מטוס הבואינג 777 והריגת כל 298 האנשים שהיו על הסיפון ב-17 ביולי 2014. רוסי אחד זוכה על ידי בית המשפט.

ההרשעות וממצאי בית המשפט נתפסו כאינדיקציה ברורה לכך שלמוסקבה היה תפקיד בטרגדיה. משרד החוץ הרוסי האשים את בית המשפט בנובמבר בהכנעה ללחץ של פוליטיקאים הולנדים, תובעים ותקשורת מוטה. אך בנובמבר האחרון התגלה כי מערכת הטילים הגיעה מהחטיבה ה-53 של טילים נגד מטוסים של הצבא הרוסי, שבסיסה בעיר קורסק.

במטוס היו 193 אזרחים הולנדים. 43 מלזים (כולל 15 אנשי צוות), 27 אוסטרלים, 12 אינדונזים, 10 בריטים, ארבעה גרמנים, ארבעה בלגים, שלושה פיליפינים, קנדי ​​אחד וניו זילנדי אחד.

הפלת מטוס ולדימיר פוטין התרסקות מטוס המטוס המלזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד