כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אתם מגדלים דורות"

אלף שלוחי החינוך של חב"ד בישראל התכנסו למעמד מרגש

במהלך הערב העוצמתי שנערך בהאנגר 11 בתל אביב, נחשפה פעולת ההשפעה החינוכית העצומה של שלוחי החינוך, הפועלים במוסדות 'רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש'. הרבנים ביטאו בנאומים חסידיים רווי רגש, את האחריות הגדולה המוטלת על שלוחי החינוך

אלף שלוחי החינוך של חב"ד בישראל התכנסו למעמד מרגש
שלוחי החינוך של חב"ד צילום: מנדי קורנט וחיים טויטו

בהאנגר 11 בתל אביב התכנסו ביום שלישי השבוע, אלף שלוחי החינוך בישראל, העובדים במוסדות החינוך של רשת החינוך החב"דית 'אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש'. היה זה מעמד של העצמה חינוכית, שהציף סיפורים מרגשים ומיוחדים שהביאו לידי ביטוי את פירות ההשקעה החינוכית של שלוחי החינוך.

אם בעולם הרחב הכינוי המקובל הוא 'מורים', הרי שבחב"ד יש לצוותי ההוראה כינוי מיוחד 'שלוחי החינוך'. בשעתו, הורה הרבי זיע"א להכניס את שלוחי החינוך ל'ספר השלוחים', ובו הודפסו תמונותיהם של אלפי שלוחי חב"ד מכל רחבי הגלובוס. בכך, ניתנה ההכרה לפעולתם החינוכית – כשליחות לכל דבר.

בשעת ערב מוקדמת נהרו להאנגר 11 המוני שלוחי החינוך, מקרוב ומרחוק. שליחותם החינוכית באה לידי ביטוי באתגרים לא שגרתיים, בחינוך ילדי ישראל מכללי השבטים, הזוכים לבוא בשעריהם של מוסדות חינוך חב"ד בכל רחבי הארץ, כפי שהתווה זאת הרבי, מרגע הקמת רשת אהלי יוסף יצחק, הקרויה על שמו של הרבי הקודם מחב"ד, כ"ק האדמו"ר רבי יוסף יצחק זיע"א.

לאורך הערב, שנפתח בנאום מרגש על ידי מנכ"ל ה'רשת' הרב אליהו קריצ'בסקי, נשאו דברים רבנים ומשפיעים שליט"א, שחידדו בפני שלוחי החינוך את תפקידם רב האחריות ורב החשיבות, ואת ההשפעה העצומה שיש להם על עיצוב דורות שלמים של תלמידים. יו"ר ה'רשת' הרב יוסף יצחק אהרונוב, קרא בפני שלוחי החינוך איגרת חינוכית מיוחדת של הרבי, ולאחר מכן נשאו דברים חבר הנהלת רשת החינוך הרב נפתלי רוט, וכן הרבנים הגאונים הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שליט"א והרב חיים שלמה דיסקין. "אתם מגדלים דורות", אמרו הרבנים וביטאו בנאומים חסידיים רווי רגש, את האחריות הגדולה המוטלת על שלוחי החינוך.

במרכז הערב, הוקרנו סיפוריהם של שלוחי חינוך, שלמרות האתגרים שחוו בחייהם האישיים, בחרו להמשיך במשימת השליחות הייחודית. הסיפורים נגעו בעבר ובהווה, והמחישו בעוצמה רבה את ההשפעה חסרת התקדים של ההשקעה החינוכית שנושאת פירות ופירי פירות.

אחד הסיפורים המרגשים במעמד, היה של הרב מאיר אהרן, שלמד כילד בבית הספר של חב"ד בכפר סבא ולימים התקבל לישיבת 'תומכי תמימים' בלוד וזכה לגדל דורות של דיינים המכהנים בקהילות מעטירות בכל רחבי העולם. אחיו, ראש הישיבה ברחובות, הרב חיים אהרן, תיאר בהתרגשות רבה את ההשפעה העצומה של כל שליח חינוך, לדורות. בהמשך נראה על המרקע בנו של הרב חיים, שליח חינוך, שתיאר את המשך השושלת החינוכית.

המעמד הגדול נחתם בהגרלת ענק על 10 כרטיסי טיסה לרבי, ומיד לאחר מכן בריקודים סוחפים של אלף שלוחי החינוך, שזוכים להקדיש את חייהם לחינוכם של ילדי ישראל.

הרב אהרונוב שלוחי חב''ד הרבי מליובאוויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד