י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סערת חוק הכותל

בש"ס מנמקים את ההתקפלות: "לא התכוונו להטיל עונשים פליליים"

לאחר שרה"מ נתניהו בלם את הצעת 'חוק הכותל' שעוררה סערה רבתי בציבור בגלל שכללה בין היתר סנקציות פליליות למפרים את הכללים במקום הקדוש, במפלגה מנסים להסביר את התקפלותם ומבהירים כי לא התכוונו כלל "להטיל עונשים פליליים על לבוש או כלי נגינה בכותל"

בש"ס מנמקים את ההתקפלות: "לא התכוונו להטיל עונשים פליליים"
חברי סיעת ש"ס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הסערה סביב חוק הכותל, ולאחר שראש בממשלה בלם את קידומה, בש"ס מפרסמים הבהרה בה הם מנסים להסביר את ההתקפלות מקידום הצעת החוק שתסדיר את סדרי התפילות בכותל המערבי.

"הכותל אינו צריך שום חוק. רוב העם היהודי מכבד את קדושת המקום, מלבד נשות הפרובוקציה שלא חדלות להפוך אותו לזירת קרב פוליטית, והכל בחסות בג"צ", נמסר בהודעה הבהרה שפרסמה המפלגה הערב (חמישי).

בש"ס ניסו להסביר את התקפלותם מקידום הצעת החוק, והסבירו כי "החוק במהותו הוא שימור המצב הקיים". לדבריהם, "נאלצנו להגיש אותו לאחר הודעת בג"צ כי לא יאפשר שום דחיה בדיון. לאחר שראש הממשלה הודיע היום לראשי המפלגות כי הוא מתכוון להגיש תגובה שמשמעותה דחית הדיון, הסכמנו להסיר את החוק".

עוד הבהירו במפלגה, במטרה להסיר את השיח האנטי דת שנוצר בעקבות ההצעה: "ש"ס מעולם לא התכוונה להטיל עונשים פליליים על לבוש או כלי נגינה בכותל. מדובר בדמגוגיה זולה. סעיפים אלו הם העתק של תקנות הכותל משנת תשמ"א והם היו מוסרים בוועדה. כל בר דעת מבין זאת".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הממשלה קיים שיחת ועידה עם ראשי הקואליציה במהלכה הודיע ליו"ר ש"ס אריה דרעי כי הצעת החוק שקידמו במפלגתו לא תעלה בינתיים לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה.

בכדי למנוע את המשך הביקורת פרסם ראש הממשלה נתניהו סרטון הרגעה: "שמעתי הבוקר את הכותרות על הכותל ואני מבקש להרגיע וגם להבהיר", פתח נתניהו והבהיר: "הסטטוס קוו בכותל, שיקר לכל עם ישראל, יישמר כפי שהוא היום".

"אני שוחחתי גם עם חבריי, ראשי הסיעות, ומקובל על כולם שהחוק לא יעלה כעת. וגם אם היה עולה הוא לא היה עולה עם סעיפים פליליים על לבוש או כלי נגינה שנכתבו לפני 40 שנה והם לא מקובלים על אף אחד", הצהיר ראש הממשלה

"ולכן", מתחייב נתניהו ומעביר מסר מפייס גם לרפורמים, לקונסרבטיבים ולנשות הכותל, "הכותל יישאר בדיוק כפי שהוא היום".

ש"ס הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד