ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

שר החקלאות ביקר את הגר"י אפרתי • תיעוד

לקראת השמיטה, ביקר יאיר שמיר במשרדי 'חקלאות על פי התורה' ופגש את ראשי ומנהלי 'קרן השביעית' • גלריה וסיקור

שר החקלאות ביקר את הגר"י אפרתי • תיעוד
יעקב נחומי

ביקור מיוחד של שר החקלאות והנהלת המשרד התקיים ביום ראשון השבוע במשרדי חקלאות על פי התורה במושב יד בנימין. אל השר התלוו צוות הנהלת המשרד בראשות סמנכ"ל המשרד מר צביקה כהן. במרכז הביקור עלה הצורך ללימוד והכרת הצרכים וההיערכות המתאימה לקראת שנת השמיטה הבעל"ט.

בפתח הביקור הציגו בפני השר מדעני היחידה לחקלאות על פי התורה במכון וולקני בראשות ד"ר יהושע קליין, את המחקרים הנערכים ביחידה בתקופה זו, תוצאות מחקרים ניסויים לדילול כימי של כרמים, תוצאות המחקר מיועדות להתמודדות נכונה ומתאימה עם פרי של כרם בשנות ערלה, וכן את הפעילות הנדרשת לביצוע בכרמי ענבים המתעתדים לשבות בשנת השמיטה, מחקרי עמידות לסוגי חיטה – לזריעה מוקדמת קודם השמיטה, מחקרי זני אתרוגים ועוד.

לאחר מכן הצטרף השר לישיבת עבודה משותפת של חקלאות ע"פ התורה יחד עם ראשי 'קרן השביעית' הרב בן ציון קוגלר, הרב שמואל בלום סגן יו"ר אגו"י בארה"ב לשעבר, מזכיר מועצת גדולי התורה ומ"מ ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, והרב בנימין כהן.

הגר"י אפרתי סקר בפני השר את הקשר המיוחד של הפעילות 'חקלאות על פי התורה' עם משרד החקלאות במשך עשרות שנים, ללא הבדל בין שרים מימין ומשמאל. כאשר המכון עומד בחזית המחקרית התורנית והמדעית המאפשר לחקלאים לפעול ולעבוד במשך כל השנים לקיום המצוות התלויות בארץ ובפרט לקראת שנת השמיטה.

בדבריו ביקש הגר"י אפרתי לבוא לקראתם של חקלאים רבים המבקשים להשבית את שדותיהם לקראת שנת השבע, בתיקון כמה נקודות בתקנות תמיכה, כמו כן ביקש מהשר לתת מענה מיוחד לשומרי שמיטה בצריכת תוצרת חקלאית ביבוא מחו"ל ומירדן כפי הצורך,

הרב אברהם רובינשטיין, מראשי 'קרן השביעית', עמד בדבריו על האמונה כי בזכות שמירת השמיטה בדקדוקיה והלכותיה ללא שום פשרות יקוים בנו הנאמר בגמרא כי 'במוצאי שביעית בן דוד בא'.

יו"ר המועצה האזורית נחל שורק מר אלי אסקוזידו ביקש מהשר להשתדל למצוא את המימון לפתרונות של גידולים חקלאיים המותרים על פי הלכה ולעודד סיוע לחקלאים יהודים הפועלים על פי ההלכה.

הרב בן ציון קוגלר מראשי 'קרן השביעית' בירך על הקשר והתיאום בכל השמיטות בין קרן השביעית למשרד החקלאות ועל כך שבזכות פעילות 'קרן השביעית' התווספו חקלאים נוספים המבקשים לזכות לשמור שמיטה מה שמחייב גמישות יתר בקריטריונים של תמיכת משרד החקלאות להענקת תמיכה לחקלאים המשביתים שדותיהם לגמרי בשנת השמיטה. כמו כן ביקש בשל האירועים הביטחוניים לבדוק את האפשרות להאריך את מועד הגשת בקשות התמיכה.

לסיכום הישיבה העלה הרב שבתי מרקוביץ מנכ"ל "כשרות למהדרין" בראשות הגר"י אפרתי מספר בקשות ממשרד החקלאות בתיקון למען צרכי שומרי השביעית וסוכם על שמירת קשר רציף מול השר והנהלת המשרד לפתרון הבעיות שהועלו.

צילום: יעקב נחומי




































ביקור שמיטה שמיר חקלאות אפרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד