כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מסר חריף ממשל ביידן

ארה"ב מזהירה מפני הסמכויות לשר סמוטריץ'

ממשל ביידן הזהיר את ממשלת נתניהו בדבר העברת הסמכויות ביהודה ושומרון לידי השר בצלאל סמוטריץ', ואמר כי יתייחס לצעד כזה כאל סיפוח. מסר חריף זו עשוי להוביל את ראש הממשלה נתניהו להימנע מלפעול בהתאם להסכם הקואליציוני ולהעביר לסמוטריץ' את הסמכויות על המנהל האזרחי ומתאם הפעולות בשטחים

ארה"ב מזהירה מפני הסמכויות לשר סמוטריץ'
נתניהו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב צילום: קובי גדעון /לע"מ

בשבוע שעבר נפגשה עוזרת שר החוץ האמריקני ברברה ליף עם היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי, והביעה בפניו את דאגת ממשל ביידן מהעברת הסמכויות על יהודה ושומרון מידי שר הביטחון גלנט לשר האוצר סמוטריץ', שמכהן אף כשר כמשרד הביטחון, כך מפרסם ברק רביד ב'וואלה'.

הממשל האמריקני העביר לממשלת נתניהו מסר חריג לפיו העברת הסמכויות לסמוטריץ' תיתפס בעיניו כלא פחות מאשר סיפוח, על כל ההשלכות שבדבר. ליף אמרה להנגבי כי העברת הסמכויות לסמוטריץ' תסבך את המצב בגדה המערבית בזמן שבו יש לפעול להרגעת השטח.

בתגובה לעוזרת שר החוץ ליף אמרו בכירים במשרד הביטחון ובצה"ל כי אף הם מתנגדים מאוד להעברת הסמכויות לסמוטריץ', ומודאגים מהשלכות של דבר זה. דובר מטעם משרד החוץ האמריקני אמר כי ממשל ביידן סבור שזה קריטי עבור ישראל והפלסטינים להימנע מצעדים חד צדדיים שיחריפו את המתיחות ויחתרו תחת המאמצים לקדם מו"מ על פתרון שתי המדינות, כמו צעדים לכיוון סיפוח של שטחים. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.

חבר הכנסת גלעד קריב הגיב לידיעה וכתב: "התרגום מאנגלית אמריקאית לעברית: "תחליטו F-35 ושת"פ נגד איראן או המאחזים הבלתי חוקיים של סמוטריץ'. או - או. אי אפשר את שניהם ביחד".

 

 

 

ארה''ב בצלאל סמוטריץ סיפוח בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד