כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מובילים למשטר דיכוי"

אביחי מנדלבליט שובר שתיקה: "מישהו ישלם בדם"

היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט שבר שתיקה בריאיון לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, והביע חשש רב מפני הרפורמות המשפטיות שמקדמת ממשלת נתניהו. "על עצמאות מערכת המשפט אי אפשר להתפשר. מובילי הרפורמה המשפטית מובילים למשטר של דיכוי", אמר. בהמשך אמר מנדלבליט כי נתניהו רוצה שהמשפט שלו לא יגיע לסיומו בצורה תקינה

אביחי מנדלבליט שובר שתיקה: "מישהו ישלם בדם"
אביחי מנדלבליט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבר שתיקה הערב (חמישי) לראשונה מאז עזב את תפקידו לפני שנה בדיוק, בראיון לעיתונאית אילנה דיין בתכנית 'עובדה' המשודרת ב'ערוץ 12'. בריאיון תקף מנדלבליט בחריפות את הרפורמות המשפטיות, ואמר כי "מובילי הרפורמה המשפטית מובילים למשטר של דיכוי".

את דבריו הסביר מנדלבליט: "אני חושב שיש שאלה שכל אחד צריך לשאול את עצמו. הרי זה לא דבר חדש שאלו הדעות של יריב לוין. אבל נתניהו במשך שנים לא מינה אותו. למה הוא מינה אותו עכשיו לתפקיד? הערכה שלי ודעתי - נתניהו רוצה להביא לידי מצב שבו המשפט לא יגיע לסיומו בצורה תקינה".

מנדלבליט אמר כי על עצמאות מערכת המשפט אין להתפשר. "אפשר להיות רבע עצמאי או עשירית עצמאי. אני לא יודע על מה יש להתפשר, זה כאילו יש פה עכשיו בולען. בסדר, אז אני ארים את הרצפה, אני קצת אגביה... בולען, אנחנו בבולען", אמר והזהיר: "זה יתדרדר עוד, זה לא נגמר. הם לא יוותרו, זה ייגמר באלימות. מישהו ישלם את המחיר בדם".

את הסיבה בגללה בחר לשבור שתיקה ולהתראיין הסביר מנדלבליט: "הגעתי למקום שכתוב בשיר בית"ר, כי 'שקט הוא רפש'. אי אפשר לשתוק. זו לא רפורמה. זו הפיכה, מהפכה, משטרית לחלוטין. זה שינוי מוחלט של ה-DNA שעליו גדלנו, והמשמעות היא ביטול עצמאות מערכת המשפט מקצה לקצה. יהיו אנשים 'משלנו', אנשים שאנחנו נמנה. נאמנות אישית לשליט, נאמנות אישית לשר. לא נאמנות למדינה. זה הדבר הכי מסוכן שיכול להיות, זו לא דמוקרטיה".

אביחי מנדלבליט עובדה אילנה דיין הרפורמה המשפטית משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד