כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
האו"ם מנסה לסייע

דמשק תוקפת את "האפליה" של המערב נגד סוריה

שגריר סוריה במוסקבה, בשאר אל-ג'עפרי, הטיח נגד "האפליה של המערב כלפי העם הסורי", ואמר שיותר משלוחי סיוע נשלחים לטורקיה מאשר לסוריה, לאחר שרעידות אדמה הרסניות פקדו את שתי המדינות. "הדבר החמור הוא שגם לגבי סיוע הומניטרי יש אפליה, זה לא מוסרי"

דמשק תוקפת את "האפליה" של המערב נגד סוריה
מחלצים פועלים בסוריה צילום: White Helmets

רעידות אדמה בטורקיה-סוריה שהביאו למותם של מעל ל-20,000 בני אדם וליותר מ-70.000 פצועים, הבליטו את הסיוע הרב לטורקיה בהשוואה לסיוע שמקבלת סוריה. דמשק תוקפת את האפליה של המערב, וטוענת כי הסנקציות האמריקניות נגד סוריה פוגעות בסיוע למדינה.

שגריר סוריה במוסקבה, בשאר אל-ג'עפרי, אמר בראיון לרשת החדשות האיראנית "אל-עלאם" בשפה הערבית ביום חמישי, מספר ימים לאחר שרעידת אדמה פגעה בעוצמה 7.8 בטורקיה ובצפון סוריה: "הפצועים זקוקים לאותה עזרה בכל מקום, והאנשים שנפגעו ברעידת האדמה בדרום טורקיה ובצפון סוריה אינם שונים. הדבר החמור הוא שגם לגבי סיוע הומניטרי יש אפליה, זה לא מוסרי", אמר. הוא טען כי "אלה שקוראים לעצמם תומכי זכויות אדם הם למעשה האויבים העיקריים שלה".

ג'עפרי גם גינה את הסנקציות האמריקניות הפוגעות בעבודות הסיוע באזורים מוכי רעידת האדמה בסוריה, ואמר כי הן "מכשול רציני" להזרמת הסיוע לסוריה. רעידת האדמה ההרסנית פגעה בטורקיה ובסוריה השכנה בשעות הלילה של יום שני האחרון. הסערה בעוצמה של 7.8 הביאה עד כה למותם של יותר מ-20,000 בשתי המדינות.

ככל שמאמצי החילוץ נמשכים בסוריה בעקבות רעידות אדמה מסיביות שם, גוברות הקריאות לארה"ב ובעלות בריתה להסיר את הסנקציות שלהן, אשר מהוות מכשול למאמצי הסיוע הבינלאומיים במדינה. סוריה היא יעד לסנקציות אמריקאיות מאז 1979. מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011, ארה"ב ובעלות בריתה המערביות החמירו באופן דרמטי את הסנקציות וההגבלות הכלכליות שלהן על המדינה הערבית.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית, נד פרייס, אמר ביום שני האחרון כי וושינגטון תשלח סיוע לסוריה באמצעות ארגונים לא ממשלתיים מבלי להתקשר עם ממשלת סוריה, לה היא מתנגדת.

רעידות אדמה רעידת אדמה בטורקיה מוסקבה; סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד