כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא בפעם הראשונה

זלנסקי חשף: סוכלה מזימה רוסית להפיל מדינה באירופה

הנשיא זלנסקי חשף כי סוכלה מזימה שהתגלתה מתוך השירותים החשאיים הרוסיים שתכננו להפיל את מולדובה. "הודעתי לנשיאת מולדובה מאיה סנדו שעלינו על תוכנית השמדת מולדובה על ידי המודיעין הרוסי"

זלנסקי חשף: סוכלה מזימה רוסית להפיל מדינה באירופה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

מזימה רוסית להפיל את ממשלת מולדובה סוכלה על ידי קייב, כך אמר אתמול (חמישי) נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי למנהיגי האיחוד האירופי. אמנם לא ברור אם הקרמלין הורה על התוכנית, אבל זלנסקי טען כי השירותים החשאיים הרוסיים הם המוח מאחורי התוכניות הזדונית. 

"הודעתי לנשיאת מולדובה מאיה סנדו שעלינו על תוכנית השמדת מולדובה על ידי המודיעין הרוסי", אמר בעת שדיבר עם מנהיגים במהלך ביקור בבריסל. "מסמכים הראו מי מתי וכיצד היתה תוכנית לרסק את הדמוקרטיה של מולדובה ולבסס שליטה עליה", כך לפי זלנסקי.

התוכנית, שלדברי זלנסקי דומה למאמצים הרוסים הכושלים להפיל את קייב, היא לא הפעם הראשונה בה גורמים רשמיים רוסיים מתכננים להפיל את מולדובה.

חודשיים בלבד לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, גנרל רוסי הכריז על תוכניותיה של מוסקבה להשתלט על מזרח ודרום אוקראינה על ידי כיבוש אזוריה לאורך הים השחור, כולל מערבה עד אודסה, ומשם להגיע מערבה למולדובה. אודסה חולקת לא רק גבול עם מולדובה, אלא גם עם טרנסניסטריה, חבל ארץ במולדובה עם קשרים אוהדים לרוסיה.

לא ברור מה היו תוכניותיה של רוסיה במזימה האחרונה שלה, וממשלת מולדובה לא סיפקה פרטים על כך, אך ציינה כי היא זיהתה "פעילויות חתרניות, שמטרתן לערער את הרפובליקה של מולדובה, לערער את היציבות ולהפר את הסדר הציבורי", כך דיווחה רשת 'פוקס ניוז'.

"כרגע, איננו יכולים לספק פרטים נוספים מכיוון שקיים סיכון לסכן פעילויות מבצעיות שונות", נמסר משירות המודיעין והביטחון של מולדובה בהצהרה המאשרת כי קיבלו "מידע מהשותפים האוקראינים שלנו".

סוכנות הביון של מולדובה הזהירה בדצמבר האחרון כי ייתכן שרוסיה מתכננת לפתח גשר יבשתי בין דרום אוקראינה לטרנסניסטריה - אם כי הכוחות הרוסיים נותרו תקועים בדרום אוקראינה מאז נסיגה מהעיר חרסון בנובמבר האחרון.

 

 

מולדובה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד