כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תוכנית בסך 3 מיליארד ש"ח

כך נערכת ישראל לרעידת אדמה עוצמתית

על רקע רעידות האדמה הקשות בטורקיה ובסוריה שהובילו ללמעלה מ-20 אלף הרוגים, פועלת הממשלה לאישור תוכניות לחיזוק מבנים שעשויים להיפגע אם רעידת אדמה עוצמתית תתרחש גם בישראל. לתוכניות אלו יוקצו תחילה שלושה מיליארד שקלים, ובהמשך יקבלו מיליארדים רבים נוספים

כך נערכת ישראל לרעידת אדמה עוצמתית
רעידת אדמה צילום: פיקסביי

על רקע רעידות האדמה בסוריה ובטורקיה שגררו הרס רב בנפש וברכוש, במטה לביטחון לאומי קיימו דיון בו הובררו הצרכים הדחופים בהנחה שרעידות אדמה עוצמתיות יתרחשו אף בישראל. בפגישה סוכם לעבוד על תוכנית ההיערכות לרעידת אדמה חזקה בישראל, כך מפרסם ירון אברהם בחדשות 12.

התוכנית תוגש לוועדת השרים למוכנות העורף שתוקם בשבוע הבא, ומשם לאישור הממשלה. התוכנית מקצה שלושה מיליארד שקלים לחיזוק המבנים הקיימים בערים המועדות לסיכון בעת שתבוא רעידת אדמה, כגון טבריה, בית שאן ואילת. סכום זה יושקע בערים הנבחרות במיידי עוד לפני התקציב הקרוב, מתוך חשש שאסון יתרגש על הערים הללו אם לא תהיה פעולה מהירה.

בדיון עלה אף הצורך להעביר תוכנית חומש רב-שנתית בשווי עשרות מיליארדי שקלים. הסכום עליו דובר הוא כ-50 מיליארד שקלים, בכדי לעמוד בדרישות דו"ח מבקר המדינה מחודש יולי - ולחזק כ-610 אלף דירות בכ-80 אלף בניינים ברחבי הארץ. גורם בכיר בממשלה אמר לירון אברהם כי "אנחנו מרגישים את רעידת האדמה ההרסנית בקצות האצבעות - ועכשיו הזמן לפעול".

רעידת אדמה בית שאן טבריה אילת רעידת אדמה בטורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד