ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
ארדואן פינה תינוקות במטוסו

ילדים בני 3 נשלפו מהריסות לאחר 82 שעות מתחת לבניין שקרס

כוחות ההצלה משכו ניצולים נוספים מבניינים שקרסו בטורקיה ביום חמישי, אך סביר יותר ויותר שהם לא ימצאו יותר אנשים בחיים, מניין ההרוגים ברעידת האדמה עבר את ה-20,000. תינוקות נלקחו לבית החולים באנקרה באמצעות מטוסו הנשיאותי של הנשיא ארדואן

ילדים בני 3 נשלפו מהריסות לאחר 82 שעות מתחת לבניין שקרס
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

שני ילדים בני שלוש היו בין אלה שנשלפו מההריסות בחיים בטורקיה, כאשר מתפוגגות התקוות למצוא עוד ניצולים מתפוגגים. אחד מהם היה רמי הקטן, שחולץ למקום מבטחים עם אמו איה לאחר 82 שעות מתחת להריסות בבניין בעיר האטאי שבדרום המדינה, מעל 20.000 נהרגו בטורקיה ובסוריה, וכמעט פי שלוש נפצעו, כ-70.000 פצועים.

גם הילד בן 3 מרט טטר, חולץ לאחר 82 שעות כשנקבר תחת הריסות ברעידת האדמה בעוצמה 7.6. תינוקות שנשלפו מההריסות נלקחו לבית החולים באנקרה באמצעות מטוסו הנשיאותי של הנשיא טאיפ ארדואן, כך דיווח ה'דיילי מירור'. הוא היה להוט לשנות את דעת הקהל נגדו ההולכת וגוברת בשל הזמן שלקח לחלץ משפחות וקורבנות מההריסות.

משרד החוץ של טורקיה דיווח כי 95 מדינות הציעו עזרה, ו-6,479 מצילים מ-56 מדינות פועלים באזורי האסון, 19 מדינות נוספות צפויות לשלוח 2,427 מחלצים.

דיוויד אוניל, מצוות החיפוש וההצלה הבינלאומי של בריטניה, אמר אתמול לרשת Sky שהצוותים שלו עדיין מוצאים אנשים בחיים בין ההריסות. "זה מפתיע, אבל זה מעודד", אמר מר אוניל. "האופן שבו הבניינים האלה קרסו הם משאירים בתוכם חללים רבים ובהתחשב בזמן שזה קרה, הרבה אנשים עטופים במצעים או במזרנים וכאלה".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רעידת אדמה בטורקיה סוריה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד