כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

אבו מאזן על מעצר אנשי חמאס: השלכות חמורות

יו"ר הרשות אבו מאזן, התייחס לדיווח על תוכנית חמאס לבצע הפיכה בשטחי הרשות • צפו בתיעוד האמל"ח

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, התייחס לדיווחים בישראל, לפיהם תכננו חוליות של חמאס לבצע הפיכה בשטחי הרשות על ידי סדרת פיגועי טרור, ואמר כי "המידע שנחשף היינו חמור שמהווה סכנה לאחדות הפלסטינים ועתידם".

בשעות הצהרים (שני) הותר לפרסום כי השב"כ וצה"ל חשפו תכנית לפיה מפקדת חמאס בטורקיה תכננה לבצע הפיכה ברשות הפלסטינית על ידי תשתית צבאית רחבה של הארגון שפעלה בירושלים ובגדה המערבית. על פי התכנית שנבלמה, תשתית חמאס הייתה אמורה להוציא לפועל פיגועים בישראל ולערער את היציבות הביטחונית ביהודה ושומרון, עוד במהלך מבצע "צוק איתן", על מנת לפתוח "חזית שנייה" מול ישראל.

בעקבות פרסום, הנחה אבו מאזן את הגורמים הרלוונטיים ברשות לנסות ולאסוף כל מידע הכרחי שיסייע בחשיפת פרטים נוספים בפרשה. "השלכות הדבר על המצב הפלסטיני והאזורי יהיו חמורות, במיוחד לאחר שהגורמים הישראליים פרסמו רשימה ותמונות של אמצעי לחימה שהוחרמו".

התשתית, שלצורך בניית הכוח הצבאי, נשענה על התשתית הארגונית של חמאס, הסתייעה גם בזירה קדמית בירדן, ובמערך של שליחים, באמצעותם הוכנסו לשטח כספי טרור בהיקף של יותר משני מיליון ש"ח, אשר שימשו לרכישת אמצעי לחימה ודירות מסתור.

במסגרת חשיפת התשתית נעצרו 93 פעילי חמאס, מתוכם 46 הועברו לחקירת שב"כ, חולטו כספי טרור של חמאס בסכום של למעלה מ-600,000 ש"ח, והוסגרו אמצעי לחימה מגוונים, ביניהם: 24 רובים, 6 אקדחים, 7 מטולי רקטות, מחסניות ותחמושת רבה.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

הריסת ביתם של המחבלים עאמר אבו עיישה וחוסאם קוואסמה, האחראים על חטיפת ורצח שלושת הנערים











טרור עזה ישראל חמאס אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד