כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
יובאו לקבר ישראל

זוהתה גופתו של ראש הקהילה היהודית באנטקיה

בתום 48 שעות של חיפושים ומאמצי החילוץ, זוהתה גופתו של שאול ג'נודי, ראש הקהילה היהודית באנטקיה שבטורקיה. במשך כל שעות הלילה עמלו הצוותים במקום להוצאת גופתו וסמוך לשעה 04:00 הצליחו לחלץ את גופתו מבין ההריסות

זוהתה גופתו של ראש הקהילה היהודית באנטקיה
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

לאחר ארבעה ימים של מאמצים וניסיונות הגעה בדרכים מורכבות, ובתום 48 שעות של חיפושים אינטנסיביים בשעות הלילה (חמישי) אותרה גופתו של ראש הקהילה באנטקיה שבטורקיה ע"י צוות חילוץ מיוחד המורכב מחיילי פיקוד העורף ומתנדבי זק"א.

במשך כל שעות הלילה עמלו הצוותים במקום להוצאת גופתו וסמוך לשעה 04:00 הצליחו לחלץ את גופתו מבין ההריסות, בבניין בו התגוררו ראש הקהילה היהודית ורעייתו שהוגדרו כנעדרים מרגע הקריסה.

המחלצים פעלו בצורה אינטנסיבית במסירות נפש ובתנאים קשים במשך שעות רבות, עד לאיתורם של השניים וזיהויים הוודאי, למרבה הצער הלכודים אותרו ללא רוח חיים. הגופות כרגע בדרכן לאיסטנבול, אחרי טקס מרגש ואמירת קדיש ואשכבה באנטקיה.

ארגון זק"א עומד בקשר רציף ומלווה את בני משפחת ג'נודי מרגע קבלת הדיווח במוקד זק"א. גופותיהם של ראש הקהילה ורעייתו הועברו לידי המשפחה שחלקם נמצאים שם במקום עם חיילי פקע"ר ומתנדבי זק"א.

בשלב זה ממשיכים מתנדבי המשלחת הישראלית בטורקיה במאמצים לאיתור סימני חיים וחילוץ אזרחים נוספים מתוך ההריסות, מספר המתים בטורקיה ובסוריה ברעידות האדמה הגיע ל-21.000 איש ולמעלה מ-70,000 פצועים.

רעידת אדמה בטורקיה זק"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד