י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליברמן הציג את המסמך המצרי; נתניהו הובך

ראש הממשלה ניסה להסתיר מהשרים את טיוטת ההסכם המתגבש מול מצרים - כך התברר לאחר ששר החוץ ליברמן חשף את המסמך בישיבת הממשלה ביום חמישי והביך את נתניהו • מלשכת ראש הממשלה סרבו להגיב, אך במשרד החוץ רומזים: "ליברמן לא צריך שראש הממשלה יעדכן אותו" • השרים זעמו, ולמחרת נתניהו הציג בפניהם בעצמו את הטיוטה המלאה

ליברמן ונתניהו בימים טובים יותר, פלאש90
ליברמן ונתניהו בימים טובים יותר, פלאש90

המתיחות בין ראש הממשלה לשר החוץ מטפסת לשיאים חדשים: הבוקר מתפרסם בהארץ כי במהלך ישיבת הקבינט בשבוע שעבר ביום חמישי, שלף שר החוץ אביגדור ליברמן את טיוטת ההצעה המצרית להפסקת האש, טיוטה אותה לא הציג ראש הממשלה קודם לכן בפני השרים.

בעקבות זאת הציג למחרת נתניהו את הטיוטה המלאה ואף התחייב בפני השרים כי ההצעה איננה מקובלת על ישראל ובאם תובא הצעה אחרת שתהיה מקובלת על ישראל הוא יציג אותה בפני השרים קודם שתובא להצבעה.

בלשכת נתניהו סרבו להתייחס לדברים אך מקורבי שר החוץ אישרו את הפרטים ואף הוסיפו באמירה מרומזת כלפי ראש הממשלה כי לשר החוץ יש מקורות מספיק טובים בכדי לדעת מה קורה "הוא לא צריך שראש הממשלה יעדכן אותו" אמרו.

על פי הפרסום, ראש הממשלה נבוך מאוד כאשר שר החוץ שלף את הטיוטה ואף ניסה להתגונן ולטעון כי מדובר בטיוטה אחת מני רבות שעלו על שולחן הדיונים למשא ומתן.

שאר השרים שבקשו לעיין אף הם בטיוטה שהוצגה זעמו מאוד על כך שהיא הוסתרה מהם כאשר לטענתם ראש הממשלה ושר הביטחון יעלון מנסים להגיע להסכם מאחורי גבם ולהביא להצבעה מסמך מוגמר, ובכך להפוך אותם לחותמת גומי.

הישיבה ננעלה בסופו של דבר כאשר ראש הממשלה יצא לפגישה עם ראשי רשויות בדרום אך למחרת התחדשה הישיבה וראש הממשלה התחייב בפני השרים כי ישראל לא תקבל את הצעת הפסקת האש המדוברת וכי באם תובא הצעה נוספת אל השולחן היא תעלה לדיון בפני השרים.
נתניהו ליברמן טיוטה מסמך מצרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד