א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
במעלות קדושים וטהורים

שמות הנרצחים בפיגוע ברמות: האברך אלתר שלמה לדרמן, והילדים יעקב ישראל ואשר מנחם פאלי הי"ד

הבשורה הנוראה והקשה בערב שבת קודש אחרי חצות מהפיגוע בשכונת רמות בירושלים. הנרצחים: האברך הצעיר הרב אלתר שלמה לדרמן הי"ד בן 19 והאחים אשר מנחם פאלי הי"ד בן 8 ויעקב ישראל פאלי הי"ד בן 6 תושבי שכונת רמות שנרצחו על ידי מחבל נתעב. 'בחדרי' עם כתבה מתעדכנת עם כל הפרטים הקשים 

שמות הנרצחים בפיגוע ברמות: האברך אלתר שלמה לדרמן, והילדים יעקב ישראל ואשר מנחם פאלי הי"ד
הנרצחים בפיגוע ברמות צילום: באדיבות המצלם

שלושה נרצחים בפיגוע הדריסה הנורא בתחנת האוטובוס בשכונת רמות בירושלים בערב שבת אחרי חצות.

ההרוג הראשון, הרב אלתר שלמה לדרמן הי"ד מחסידי פינסק קרלין בירושלים, בן 19 וחצי שהתחתן לפני חצי שנה בלבד. בנו של יבלחט"א הרה"ח ר' חיים דן לדרמן מהעיר אלעד, אמו מרת ברכה בתו של הרה"ח ר' זאב וועלול מילר מחשובי חסידי לעלוב בירושלים.

הוא נקרא על שמו של האדמו"ר מלעלוב זצ"ל, למד בבחרותו בישיבה לצעירים מכנובקא בעלזא באלעד, ולאחר מכן עלה לישיבה גדולה בישיבת 'טל תורה' שבראשות ראש הישיבה הגאון רבי צבי כץ בבני ברק.

הוא נישא לרעייתו לפני חצי שנה, בתו של הרה"ח ר' יעקב הניג משכונת רמות בירושלים ונכדתו של הרה"ח ר' שלמה אהרן הניג מחשובי חסידי פינסק קרלין. לאחר שהקים את ביתו בחודש אב האחרון התגורר בשכונת רמות קרוב לחמיו ולמד בכולל של חסידות פינסק קרלין בירושלים.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על אברך מופלא ביותר משכמו ומעלה, שבישיבה רשם את כל השיעורים של ראש הישיבה הגאון רבי צבי כץ, היה תלמיד חכם מתמיד עצום שישב ולמד כל הזמן וניצל כל רגע פנוי גם בימי בין הזמנים ללימוד תורה. 

אחד מחבריו לספסל הלימוד מספר בכאב ובדמעות ל'בחדרי חרדים': "התפילות שלו היו לשם דבר, בנוסח של קרלין בקולות ובהתלהבות, כל מי שהיה רואה אותו מתפלל היה מקבל חיזוק גדול בתפילה, אני לא מאמין שאלתר שלמה איננו". 

היום הוא היה עם רעייתו בתחנה ברמות בדרך לשבת בעיר אלעד שם נהרג על ידי המחבל הנתעב. רעייתו מרת חיה שתחי' הייתה עדה לזוועה הגדולה במקום וניצלה בנס.

עדות לזוועה הנוראה שהתרחשה במקום אפשר לקבל מקופסת השטריימל של האברך הרב לדרמן הי"ד שנותרה בצד התחנה מיותמת.

מסע הלוויה במוצאי שבת קודש (פרשת יתרו) בשעה 21:30 מבית הלוויות שמגר ומבשעה 22:00 מבית המדרש של חסידות פינסק קרלין בשכונת בית ישראל בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

ההרוג ר' אלתר שלמה הי"ד, בריקוד עם רבו האדמו"ר מפינסק קרלין שליט"א. צילום: באדיבות המצלם

ההרוגים הנוספים הם האחים הילד בן ה – 6 הוא יעקב ישראל פאלי הי"ד ואחיו אשר מנחם פאלי הי"ד בן ה- 8 תלמידי תלמוד תורה 'דרך תבונה' בירושלים הם בניו של הרב אברהם נח פאלי בן יהודית, שנפצע בינוני בפיגוע ופונה לבית החולים. 

הרב פאלי היה בדרכו ללוות את שלושת ילדיו לתחנת האוטובוס בכדי לנוסע לשבת לחגוג את שמחת שבת שבע ברכות אצל דודם בבני ברק, משפחת פראגר שחיתנו את בתם בשבוע האחרון. הרב פאלי היה אמור לנסוע לאחר מכן ברכבו עם רעייתו שתחי' ושאר ילדיו האחרים לשמחה. 

הילדים יעקב ישראל פאלי ואשר מנחם פאלי הי"ד הם בנם של הרב אברהם נח פאלי מחשובי האברכים בשכונת רמות בירושלים ומחשובי האברכים בכולל 'לב אברהם' ברמת אשכול, בנו של הגאון רבי שמואל פאלי משכונת רמת אלחנן בבני ברק ומראשי ישיבת 'בית שמעיה', בנו של המשגיח דישיבת חברון הגאון הצדיק רבי צבי הירש פאלי זצ"ל, אמם, מרת חנה דבורה שתחי' בתו של הגאון רבי עמוס ברונר מירושלים.  

כמו כן הציבור נקרא להתפלל לרפואתם של הבחורים החשובים אלחנן יעקב בן רחל דבורה, וברוך בן יוכבד תלמידי ישיבת בית מדרש גבוה פינקל שהיו בדרכם לשבת הביתה מהישיבה ברמות ונפצעו באורח בינוני עד קשה בפיגוע.

מסע הלוויה של הילד יעקב ישראל פאלי הי"ד התקיימה בערב שבת, זאת בהוראת עמוד ההוראה הגאון רבי עזריאל אויערבאך לקיים הלוויה מהירה בערב שבת בהר המנוחות. 

הלוויתו של הילד הקדוש אשר מנחם הי"ד תצא במוצאי שבת בשעה 22:00 מביתו ברחוב מינץ 41 בשכונת רמות ד' להר המנוחות. הילד ייטמן סמוך לאחיו יעקב ישראל הי"ד ז"ל שנרצח ונקבר סמוך לכניסת השבת.

השם יקום דמם.

האחים הקדושים לבית פאלי, יעקב ישראל מימין, ואשר מנחם משמאל הי"ד. צילום: באדיבות המשפחה

אלתר שלמה לדרמן פיגוע הדריסה בשכונת רמות יעקב ישראל פאלי אשר מנחם פאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד