כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אנחנו יודעים שהם באים"

אוקראינה מתכוננת למתקפה רוסית בכל החזיתות

גורמים רשמיים אוקראינים מזהירים כי רוסיה יכולה ליזום את ההתקפה בתוך שבועות, או אפילו בתוך שעות, כאשר לוח השנה מתקתק לקראת יום השנה הראשון לפלישה ב-24 בפברואר. מומחים צבאיים אומרים שהיחידות האוקראיניות צפויות לשרוד את נסיונות האויב לכבוש בחזרה את חרקוב ואת חרסון

אוקראינה מתכוננת למתקפה רוסית בכל החזיתות
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

מרוץ בין רוסיה לאוקראינה על חימוש והצטיידות לקראת מתקפה רוסית כוללת, הרוסים רוצים לכבוש חזרה שטחים שהאוקראינים שחררו. האוקראינים בלחץ וממתינים להגעת נשק מערבי נוסף שעלול לעזור לאוקראינים לחנוק את המתקפה הרוסית.

ולנטין לימרנקו ויחידת החי"ר שלו כבר עברו שנה של לחימה, אבל הם ממשיכים בתרגילים בתעלה מושלגת כדי להתכונן לשלב הבא של הלחימה: מתקפה רוסית שהם משערים שהיא תקרה במזרח אוקראינה. "אנחנו יודעים שהם באים" אמר לימרנקו "אנחנו לא יודעים מאיפה".

אוקראינה נחושה בדעתה לגבי שאיפותיה לדחוף את רוסיה החוצה ולהשתלט מחדש על כל האדמה שנכבשה, כולל חצי האי קרים המשתרע על פני 10,000 קילומטרים רבועים שמוסקבה כבשה באופן בלתי חוקי מאז 2014. אבל עד שיגיעו טנקים, אמצעי לחימה ומערכות הגנה אווירית ונשק שהובטחו על ידי וושינגטון, מומחים צבאיים אומרים שהיחידות האוקראיניות צפויות להישאר בעמדות הגנה ולהחזיק מעמד, לאחר שהדפו את האויב בחזרה בחרקוב ובחרסון בסתיו שעבר.

"זה מרגיש כאילו אנחנו מחכים", אמר אנדריי, חייל באזור דונייצק ל'וושינגטון פוסט', שבו הגבירו הרוסים את ההפגזות, "זה לא כמו סוף פברואר 2022, שבו היה חסר לנו כוח אדם ולכן היינו צריכים להטיל סדרי עדיפויות", אמרה מיקולה בילייסקוב, עמיתה במכון הלאומי למחקרים אסטרטגיים של קייב, מכון מחקר במימון ממשלתי, המייעץ ללשכת הנשיא האוקראיני בנושא בעיות אבטחה ואחרות.

"כשמיליון חיילים נמצאים כעת עם נשק וכוחות הביטחון וההגנה האוקראינים מאורגנים, רוסיה לא יכולה למצוא בקלות פתח, גם אם הם פוגעים במקום שבו אין חיילים אוקראינים כלל", אמרה בייליסקוב.

פקיד צבאי אוקראיני שדיבר עם מגזין Foreign Policy בעילום שם אמר: "אנו מצפים לפלישה חדשה וענקית". לפי הגורם הרשמי, רוסיה כבר צברה כ-1,800 טנקים, 3,950 כלי רכב משוריינים, 2,700 מערכות ארטילריה, 810 מערכות שיגור רקטות מהתקופה הסובייטית, 400 מטוסי קרב ו-300 מסוקים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד