ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
שבר על שבר

הילד הקדוש יעקב ישראל פאלי הי"ד נטמן; אחיו הי"ד נפטר בשבת

"שאי אליו כפיך על נפש עולליך": בהלוויה מהירה ומצומצמת הובא למנוחות הילד הקדוש יעקב ישראל פאלי הי"ד שנרצח בערש"ק בתחנת האוטובוס. בשבת נפטר מפצעיו אחיו הקדוש אשר מנחם פאלי הי"ד | תיעוד מצמרר ממסע הלוויה בהר המנוחות שם הובא למנוחות דקות לשבת

הילד הקדוש יעקב ישראל פאלי הי"ד נטמן; אחיו הי"ד נפטר בשבת
הלווית יעקב ישראל פאלי הי"ד צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

הילד הקדוש יעקב ישראל פאלי הי"ד בן ה- 6 בלבד משכונת רמות בירושלים שנרצח בפיגוע הדריסה בערב שבת בתחנת האוטובוס הובא למנוחות דקות לפני שבת קודש בהר המנוחות בירושלים. אחיו הקדוש אשר מנחם הי"ד בן ה- 8 נפטר בשבת מפצעיו בבית החולים 'שערי צדק'. 

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ביום שישי לאחר התייעצות המשפחה עם עמוד ההוראה הגאון רבי עזריאל אויערבאך הורה לקיים את הלוויה עוד לפני שבת קודש לאחר שהאמא זיהתה את בנה יעקב ישראל הי"ד ולמרות שהאבא פצוע בבית החולים ולא יוכל להשתתף במסע הלוויה. 

חיש מהר התאספו בני המשפחה והקרובים בהר המנוחות שם נערכה הלוויה מהירה כשאחד הרבנים נושא דברי פרידה וזעק על כך שהיה אמור לגדול פה תלמיד חכם שמפאר את התורה של הקב"ה שלקח אותו שלם, בערב שבת קודש של קבלת התורה, הקב"ה לקח תורה של כזה משפחה של כבוד התורה בטהרה, דודי ירד לגנו ללקוט שושנים, הוא ירד לגן הכי מפואר ולקח את השושנה הכי מפוארת". 

לאחר מכן נטמן סמוך לשבת בחלקת הקבר ליד דודו הגאון רבי דוד ברונר זצ"ל משגיח בישיבת 'נתיבות חכמה' וולפסון שנפטר באופן פתאומי בשמחת תורה בשנה שעברה. 

אביהם, הרב אברהם נח פאלי היה בדרכו ללוות את שלושת ילדיו לתחנת האוטובוס בכדי לנסוע לשבת לחגוג את שמחת שבת שבע ברכות אצל דודם בבני ברק, משפחת פראגר שחיתנו את בתם בשבוע האחרון. הרב פאלי היה אמור לנסוע לאחר מכן ברכבו עם רעייתו ושאר ילדיו האחרים לשמחה. 

הילד הקטן יעקב ישראל פאלי הי"ד הוא בנו של הרב אברהם נח פאלי מחשובי האברכים בשכונת רמות בירושלים ומחשובי האברכים בכולל 'לב אברהם' ברמת אשכול, בנו של הגאון רבי שמואל פאלי משכונת רמת אלחנן בבני ברק ומראשי ישיבת 'בית שמעיה', בנו של המשגיח דישיבת חברון הגאון הצדיק רבי צבי הירש פאלי זצ"ל, אמו מרת חנה דבורה שתחי' בתו של הגאון רבי עמוס ברונר מירושלים. 

בשבת קודש נפטר מפצעיו אחיו הילד בן ה - 8 אשר מנחם פאלי הי"ד

תהא נשמתם צרורה בצרור החיים וה' יקום דמם. 

 

יעקב ישראל פאלי הלוויה פיגוע הדריסה בשכונת רמות אשר מנחם פאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד