ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"החלטות כאלה לא מתקבלות על מדרכה"

בן גביר הנחה לצאת למבצע וספג ביקורת חריפה

השר בן גביר הכריז אחרי הפיגוע הקשה בשכונת רמות על מבצע חומת מגן 2 | גורם מדיני: "החלטות על מבצע 'חומת מגן 2' לא מתקבלות באמירה של שר כזה או אחר על איזו מדרכה"

בן גביר הנחה לצאת למבצע וספג ביקורת חריפה
זירת פיגוע הדריסה צילום: ישי ירושלמי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ערך בעקבות פיגוע הדריסה בשכונת רמות ישיבת הערכת מצב במטה מחוז ירושלים של המשטרה, עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, מפקד המחוז דורון תורג'מן ובכירי משטרת המחוז. השר הודיע בתום הערכת המצב כי הנחה להיערך ולהכין תוכניות למבצע חומת מגן 2 במזרח ירושלים החל מיום ראשון הקרוב, לטיפול בקיני הטרור במזרח ירושלים.

מלשכתו נמסר כי, "מטרת המבצע היא להילחם ולעקור את הטרור מהשורש, להגיע למחבלים הביתה ולעצור את הטרור לפני שהוא מגיע להוציא לפועל פיגועים".

אלא שזמן קצר אחרי הדברים של בן גביר גורם מדיני בכיר דחה את דבריו והדגיש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל החלטה על מבצע בירושלים רק אחרי התייעצות עם כלל מערכת הביטחון ולאחר שיתקיים על כך דיון מסודר בקבינט המדיני-ביטחוני.

הגורם עקץ: "החלטות על מבצע חומת מגן 2 לא מתקבלות באמירה של שר כזה או אחר על איזו מדרכה". הגורם ציין: "האמירה של בן גביר לא הייתה ידועה לנו".

הגורם המדיני הוסיף כי מחקירה ראשונית עולה שהמחבל הוא מתמודד נפש והשבוע הוא שוחרר מבית חולים פסיכיאטרי אחרי שהתפרע ונרשמה הידרדרות במצבו. עוד אמר הגורם המדיני כי המחבל היה גר בבית אותו שכר בשכונת עיסאוויה במזרח ירושלים ועל כן עדיין לא ידוע אם  מבחינה משפטית ניתן לאטום או להרוס את ביתו.

הגורם המדיני הבכיר הוסיף כי עמדת ראש הממשלה נתניהו היא שאין סיבה לנקוט בצעדי ענישה קולקטיבית נגד תושבי מזרח ירושלים הפלסטינים בתגובה לפיגוע, זאת בשל העובדה שישראל שואפת להרגיע את השטח לקראת חודש הרמדאן ולקראת חג הפסח. הגורם טען בנוסף בנוסף כי צריך לאפשר למערכת הביטחון למקד את תשומת הלב באיום האיראני.

הוא הבהיר: "יש צעדים מבצעיים שניתן וצריך לעשות גם מול מפגע בודד אבל צריך לעשות זאת בצורה מאוזנת. יש ציבור רחב במזרח ירושלים שלא עושה פיגועים. אנחנו רוצים רוצים שכלל האנשים יצליחו להנות מחופש פולחן ברמדאן ובפסח".

פיגוע הדריסה בשכונת רמות איתמר בן גביר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד