כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סירבו לכנותו מחבל

העולם מגיב לפיגוע הדריסה ברמות

שגרירויות שונות ואישים שונים מרחבי העולם הגיבו לפיגוע הדריסה ברמות אתמול, שבו נרצחו שלושה אנשים, גינו אותו ואמרו כי מדובר במעשה נפשע. מזכיר המדינה בלינקן אמר כי "הפגיעה המכוונת באזרחים חפים מפשע היא דוחה וחסרת מצפון". בתוך כך, ה-CNN והניו יורק טיימס סירבו לקרוא לרוצח מחבל, ועוררו זעם

העולם מגיב לפיגוע הדריסה ברמות
זירת פיגוע הדריסה ברמות צילום: ישי ירושלמי

ברחבי העולם גינו את פיגוע הדריסה ברמות שהתרחש ביום שישי, ובו נרצחו שלושה אנשים. ארה"ב גינתה בחריפות את הפיגוע, ומזכיר המדינה בלינקן אמר כי "הפגיעה המכוונת באזרחים חפים מפשע היא דוחה וחסרת מצפון". השגריר האמריקני טום ניידס אמר כי זהו פיגוע נורא, ושלח את תנחומיו למשפחות הנרצחים.

משרד החוץ של בחריין גינה היום את פיגוע הדריסה והדגיש כי "הממלכה מתנגדת לאלימות ולטרור על כל צורותיהן. אנו קוראים לרגיעה, לאיפוק, להימנע מהסלמה, לספק הגנה לאזרחים ולפעול להחייאת תהליך של שלום צודק ומקיף במזרח התיכון - למען ביטחון ויציבות עבור הפלסטינים, הישראלים ועמי האזור".

איחוד האמירויות הצטרפה לבחריין ובהודעה שהפיץ משרד החוץ האמירתי נכתב: "אנו מגנים בתוקף את מתקפת הטרור ודוחים בתוקף את הפעולות הנפשעות הללו. האיחוד מתנגד לכל צורות האלימות והטרור, שכל מטרתן היא לזעזע את היציבות, ועומדות בסתירה לעקרונות ולמוסר האנושי. משרד החוץ מבקש להביע את תנחומיו בפני ידידינו, ממשלת ישראל ועם ישראל, ומחזק את משפחות הקורבנות של הפשע המתועב הזה. אנו מאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים".

שגריר האיחוד האירופי בישראל, דימיטר טזאנצ'ב כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "נחרד ועצוב ממתקפת טרור נוספת במזרח ירושלים, בה נהרגו ילד בן 6 וגבר צעיר. האיחוד האירופי מגנה בתוקף וחד משמעי את הטרור. תנחומינו העמוקים למשפחות הנפגעים, ואיחולי החלמה מהירה לפצועים".

שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט צייץ: "חדשות קורעות לב על מתקפת טרור אכזרית נוספת ליד ירושלים, שבה נהרגו שניים, כולל ילד קטן. שום דבר לא יכול להצדיק פגיעה במכונית באנשים חפים מפשע בתחנת אוטובוס. מחשבותינו ותפילותינו מגיעות למשפחות השכולות ולקורבנות הפצועים. שיחלימו לגמרי".

שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד, גינה גם הוא את הפיגוע: "פיגועים איומים כאלה והאדרתם מלבים מעגל אינסופי של שפיכות דמים, וכולם צריכים להוקיע אותם. מנהיגים חייבים לפעול באחריות. אני קורא לכל הצדדים הנוגעים בדבר להגן על הסיכוי לפתרון מדיני למשברים הביטחוניים המתגברים, ולהימנע מפעולות חד-צדדיות שיחריפו עוד יותר את המצב בשטח".

משגרירות צרפת נמסר: "מתקפה נוספת הכתה היום בירושלים. אנו עומדים לצד משפחות הקורבנות של פעולת הטרור הפחדנית הזו. האלימות חייבת להיפסק".

השגרירות הפולנית הוציאה הודעה בה נכתב: "אנו מזועזעים ממתקפת טרור נוספת שגבתה את חייהם של שני אזרחים ישראלים, בהם ילד בן 6. האלימות הזו חייבת להיפסק". השגרירות האוקראינית מסרה כי "הטרור והאיום היומיומי על אזרחים הם מציאות שבה חיים אוקראינים וישראלים, ויש לעצור את המצב המקומם הזה מיד".

בתוך כך, ערוץ ה-CNN האמריקני דיווח באופו מעוות ביותר על הפיגוע וכתב כי "רכב דרס" אנשים ששהו בתחנת אוטובוס, והביא למותם של שניים. משרד החוץ הישראלי הגיב כי "זו לא הייתה מכונית בנהיגה עצמית, CNN. הנהג - מחבל פלסטיני, נגח בתחנת אוטובוס עמוסה בילדים ומשפחות שנסעו לפני השבת". לכך הגיבה השגרירות הישראלית בארה"ב: "תגידו את זה ברור! פיגוע טרור נגד אזרחים. זה לא יכול להיות יותר מובהק, CNN". ל-CNN הצטרף הניו יורק טיימס, שסירב לכנות את הרוצח טרוריסט וכתב כי הוא "נהג".

פיגוע הדריסה בשכונת רמות טרור פלסטיני CNN רויטרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד