כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
19 מחולצים חיים

חיילי צה"ל טיפלו בפצועים סורים ששהו בטורקיה בעת רעידת האדמה

משלחת הסיוע הרפואי של צה"ל טיפלה בלמעלה מ-10 נפגעים סורים ששהו בטורקיה ונפצעו כתוצאה מרעידות האדמה. למעלה מ-230 משתתפים במשלחת הרפואית. למעלה מ-150 משתתפים במשלחת החילוץ

חיילי צה"ל טיפלו בפצועים סורים ששהו בטורקיה בעת רעידת האדמה
פעילות צה"ל בטורקיה צילום: דובר צה"ל

במהלך השבוע האחרון פועלת משלחת "ענפי זית" של צה"ל במוקד רעידות האדמה בטורקיה. המשלחת חילצה עד כה 19 לכודים חיים, והחלה אתמול בבוקר (ו') במתן סיוע רפואי לנפגעים במסגרת הפעלת בית חולים מקומי בעיר קהרמאנמרש.

המשלחת הצה"לית, בהובלת פיקוד העורף וחיל הרפואה, כוללת נציגים של משרד הביטחון, מד"א, כבאות והצלה, משרד הבריאות, זק"א, איחוד הצלה, וגופים נוספים. צוותי החילוץ והרפואה ממשיכים בשעות אלו במאמצי האיתור, הסיוע הרפואי והחילוץ. צה"ל פועל וימשיך לפעול כל העת ובהתאם לצורך על מנת לסייע ככל הניתן, להציל חיים ולטפל בנפגעי רעש האדמה.

נתוני סיכום ביניים של משלחת צה"ל "ענפי זית"

למעלה מ-230 משתתפים במשלחת הרפואית.

למעלה מ-150 משתתפים במשלחת החילוץ.

מאות יחידות של בגדי עבודה וציוד לחורף כגון: חרמוניות, חליפות סערה, מעילים, כפפות נגד קור, כובעי פליז, גופיות ומכנסיים טרמיים.

כ-30,000 שקיות חימום.

מאות מיטות וציוד שהייה לכוח המחלץ.

מיטות טיפול נמרץ, ניתוח וקליטה, וציוד עבור מחלקות דימות, מעבדה, נשים, ילדים, ואורתופדיה.

אלפי פריטי תרופות, ציוד רפואי, חבישות ומכשור שונים לצד מגוון ערכות רפואה.

16 אנשי תקשוב מגדוד 456 של פיקוד העורף ומפלוגת תקשורת אסטרטגית של גדוד 376 שביחידת חושן באגף התקשוב, אשר נותנים סיוע בהקמת תשתיות טכנולוגיות למשלחת החילוץ.

צוות פיענוח ייעודי של יחידה 9900 באגף המודיעין, אשר מסייע בניתוח פני השטח בשיתוף פעולה עם ענף ״אגמים״ בפיקוד העורף. כמו כן, היחידה אפיינה באמצעות מרכז המודיעין למחקר כ-600 מבנים באתרי ההרס, ויצרה עד כה כ-300 עזרים אשר מסייעים לכוחות בשטח.

העברת ערכת תקשורת לווינית על האמר צבאי, שתיתן סיוע דיגיטלי והקמת רשת תקשורת לכוחות בשטח.

עד כה השתתפו במשלחת טייסת 120 עם מטוסי הראם, 5 מטוסי צופית מטייסת 100, 8 מטוסי קרנף, ו-9 מטוסי שמשון, מטייסות 103, 131 ויחידת ההעמסה 757.

המשלחת הרפואית העבירה עמה לשטח טורקיה 7 טון של ציוד רפואי ייעודי לחדרי ניתוח, מיון, קליטה וטיפול נמרץ, לצד 10 טון של ציוד רפואי נוסף. כמו כן, המשלחת הרפואית הטיסה עמה כ-10 טון של ציוד לוגיסטי ומנהלה. במשלחת לוקחים חלק 15 אנשי מד"א ו-4 מחלצים מכבאות והצלה לישראל.

לאחר כ-120 שעות מתחת להריסות משלחת "ענפי זית" חילצה בחיים ילד בן 9. במהלך החילוץ המורכב, שנמשך למעלה מ-24 שעות, קיבל רידבאן טיפול רפואי על ידי רופא ילדים מומחה מהמשלחת הישראלית. בתום החילוץ הילד פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

רידבאן הוא המחולץ ה-19 של המשלחת והשלישי בחיים מאותה המשפחה. משלחת "ענפי זית" חילצה גם את אביו ואחותו בת ה-14 שלשום (ה׳). אמו אותרה וחולצה על ידי המשלחת ללא רוח חיים. באותו מבנה, ביום השני למשלחת (ד׳), חולצו שתי לכודות נוספות בחיים.

משלחת הסיוע הרפואי של צה"ל, טיפלה בלמעלה מ-10 נפגעים סורים ששהו בטורקיה ונפצעו כתוצאה מרעידות האדמה.

סא"ל עזיז אברהים, אח טיפול נמרץ ופרמדיק במשלחת הרפואית, טיפל אתמול (ו׳) בילד סורי בן 4 מהעיר חומס, ששהה בטורקיה עם משפחתו בעת רעידת האדמה. הילד הגיע לבית החולים באורח בינוני עם פציעות באזור האגן, לאחר שחולץ מבין ההריסות ארבעה ימים לאחר רעידת האדמה. הילד איבד את הוריו והוא היחידי ששרד מבין בני משפחתו. כדי להרגיע את הילד בעת הטיפול בו, נתן לו האח חטיף חלווה ממנות הקרב של חברי המשלחת.

רעידת אדמה בטורקיה צה"ל חילוץ והצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד