כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בהקלטה מארה"ב | האזינו

הרבי ספד בבכי: "אשה בערב שבת רואה את בעלה עולה לשמים" 

האדמו"ר מפינסק קרלין שקיבל את הבשורה הקשה על הפיגוע בעת שהותו בארה"ב, הקליט בערב שבת דברי הספד למסע הלוויה הערב של האברך הצעיר נפש נקי וצדיק הרב אלתר שלמה לדרמן הי"ד מבני החסידות שנרצח בפיגוע בערב שבת ברמות. האזינו לדברי ההספד בהקלטה

הרבי ספד בבכי: "אשה בערב שבת רואה את בעלה עולה לשמים" 
הלווית הקדוש הרב אלתר שלמה לדרמן הי"ד צילום: ישי ירושלמי

האדמו"ר מפינסק קרלין השוהה בארה"ב בימים אלו התבשר על הפיגוע הנורא שבו החסיד ר' אלתר שלמה לדרמן הי"ד מטובי אברכי החסידות נרצח בערב שבת בפיגוע הדריסה ברמות ונשא דברי חיזוק דרך הטלפון לחסידים למסע הלוויה הערב בבית ישראל.

'בחדרי חרדים' עם התמליל המלא מדבריו של הרבי ששהה בשבת בסיגייט ארה"ב והדברים הושמעו במסע הלוויה.

"שמענו על מה שקרה על ידי איש בליעל, אנחנו מדברים עם כאב כזה, אנחנו לא יכולים לדבר, אנחנו לא יכולים להגיד כלום, כאיש אחד בלב כאב אחד, זו טרגדיה שהרעידה את כלל ישראל, כתוב מהבעל שם טוב הקדוש, כאשר יש משפט של בני אדם דנים את רק מי שפשע, אין מציאות אחרת, הוא לא מכיר כלום, אבל הקדוש ברוך הוא לוקח בחשבון את הכל, את כל מי שיכול להיות לו צער בדבר הזה, ואם יש יהודי אחד שהוא לא קשור לפשע, אז הקב"ה מרחם עליו ולא מעניש אותו".

"אישה יצאה לפני שבת להיות אצל ההורים, והיא רואה את בעלה עולה לאבא שבשמים", אמר הרבי בקול סדוק. 

הרבי הוסיף בבכי: "האבא ר' חיים היה קרוב לאבי אדמו"ר זי"ע והיה מוסר נפשו בעבורו, וכן חמיו ר' יעקב, כל אחד הוא ספר תורה חי, כולם עם מעלות גדולות, הם רואים את ההרוג הולך מהם, כאשר מדובר בכזה אברך חשוב אברך עדין נפש היגיע בתורה ובחסידות זהו כאב של כלל ישראל".

"כשהרה"ק מלעכוויטש נסתלק בערב חתונת נכדו בחצר הקודש בסטולין, הסב"ק מסטולין ניגש לעמוד והתפלל בכאב לב, מה אנחנו יכולים לעשות, כמו שכתוב במאור עיניים אין זמן בערב שבת לבכות, כזאת טרגדיה, אין אומר ואין דברים".

את דבריו סיים: "משה רבינו אמר לעם ישראל שמע ישראל, גם בשעת צרה השם אחד, הרבי אומר בספר כי כלל ישראל עובר קושי, הדור שלנו כל כך מלא בקשיים, כולם צועקים שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד, אודך כי עניתני ותהי לי לישועה, אנחנו מודים על הכאב עכשיו ערב שבת, נסיים עם דוד המלך, קפיטל ע"א וצדקתך אלוקים עד מרום, מידת הדין, מצאנו צרות רבות ורעות וכו'".

אלתר שלמה לדרמן הרבי מפינסק קרלין פיגוע הדריסה בשכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד