כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"העשור השמיני טומן סכנות"

ראשי המל"ל לשעבר: "עוצמת העימות החברתי מסכנת את החוסן הלאומי"

ברקע הסערה סביב הרפורמה המשפטית, ראשי המל"ל לשעבר פרסמו מכתב בו הם קוראים לראשי הקואליציה והאופוזיציה, "להיכנס להידברות רצינית ללא תנאים מוקדמים". על המכתב חתומים בין היתר יוסי כהן, יעקב נגל ויעקב עמידרור

ראשי המל"ל לשעבר: "עוצמת העימות החברתי מסכנת את החוסן הלאומי"
יוסי כהן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראשי המועצה לביטחון לאומי לשעבר פרסמו הערב (מוצאי שבת) מכתב שבו הם טוענים כי הרפורמה במערכת המשפט שמובילה הממשלה נעשית ללא ניסיונות הידברות, ועל כן היא עשויה לסכן את החוסן הלאומי של ישראל. על המכתב חתומים בין היתר יוסי כהן, יעקב נגל ויעקב עמידרור.

בפתח המכתב כתבו: "לאורך כל שנות קיומה של המדינה, ליוו אותה אתגרים ביטחוניים מבית ומאבקים מחוץ. היכולת לעמוד איתן מול האיומים החיצוניים המשתנים לאורך השנים, נשענה על החוסן הלאומי של החברה הישראלית המבוסס על התחושה וההכרה שהשותפות והאחריות גוברים על האתגרים".

ראשי המל"ל הוסיפו: "החברה הישראלית היא חברה מרובת שסעים. עימותים בענייני דת ומדינה, סוגיות מדיניות, השסע העדתי, יחסי יהודים-ערבים ופערים כלכליים מלווים את המדינה כמעט מראשית קיומה. למרות השסעים הללו, החברה הישראלית התגייסה ומתגייסת לנוכח האתגרים החיצוניים. ואולם, העשור השמיני טומן בחובו סכנות חדשות".

לטענתם, "בשבועות האחרונים המשבר הפוליטי הלך והתפתח למשבר חברתי חמור. לאחרונה מוקד העימות הוא הרפורמה המשפטית. האמירות הקיצוניות שנשמעות מלמדות על עומק השבר בציבור לגווניו". הם מסבירים כי התגברות תחושת המשבר והמצוקה נגרמת מאחר ואין ניסיונות רציניים להגיע להסכמות.

ראשי המל"ל מזהירים: "כמי שבאו מליבת העשייה הביטחונית, אנו מזהים שעוצמת העימות החברתי והפוליטי מסכנת את החוסן הלאומי. אנו קוראים לראשי הקואליציה והאופוזיציה להיכנס להידברות רצינית ללא תנאים מוקדמים ולאפשר את מיצויה בהגעה למתווה מוסכם".  

 

הרפורמה המשפטית יוסי כהן יעקב עמידרור בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד