כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המתיחות בשמים

צבא ארה"ב הפיל חפץ לא ידוע מעל אלסקה

הבית הלבן הודיע כי צבא ארה"ב הפיל חפץ לא מזוהה שהיה בגובה רב מעל אלסקה. זוהי חדירת החוץ השנייה למרחב האווירי של ארה"ב בתוך שבועיים מאז הפלת הבלון הסיני שריגל מעל בסיס טילים בארה"ב

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

הבית הלבן הודיע ביום שישי שמטוס קרב אמריקאי הפיל בגובה רב חפץ שעדיין לא זוהה מעל מדינת אלסקה. זו הייתה הפעם השנייה תוך שבוע שמטוסים אמריקאים מפילים עצמים זרים במרחב האווירי של ארה"ב.

החפץ טס בגובה של 40,000 רגל (12,200 מטר), הוא הופל במימי ארה"ב ממש ליד החוף הצפון מזרחי הרחוק של אלסקה, ליד הגבול הקנדי. הבית הלבן מסר כי הודיעו לו על החפץ ביום חמישי בלילה.

"הנשיא הורה לצבא להוריד את החפץ", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, לכתבים. התקרית באה לאחר שהפנטגון הפיל את מה שלדבריו היה בלון ריגול סיני מעל האוקיינוס ​​האטלנטי ב-4 בפברואר.

קירבי לא תיאר את החפץ שהופל ביום שישי ככדור פורח, ובמקום זאת אמר כי מטוס קרב הפיל חפץ בגובה רב בגודל של מכונית קטנה שהיווה "איום סביר" לטיסות אזרחיות.

הפנטגון הוסיף ביום שישי כי החפץ שהופל "לא היה כלי טיס כשלעצמו". קירבי אמר ביום שישי לכתבים: "אנחנו מצפים שנוכל לשחזר את הפסולת, מכיוון שהיא נפלה בתוך המרחב הטריטוריאלי שלנו", והוסיף, "אנחנו לא לדעת מי הבעלים שלו, בין אם בבעלות המדינה או בבעלות תאגיד. אנחנו לא מבינים את המטרה המלאה".

קירבי אמר גם כי צבא ארה"ב שלח מטוס לצפות בחפץ לפני שהופל. הטייס העריך כי הוא "לא היה מאויש".

ארה''ב אלסקה סין בלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד