כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המתנדב משחזר

הרגעים המצמררים אחרי הפיגוע: "תודה רבה לה' שקיבלתי את הילד, שלחתי קרבן בחזרה"

מתנדב זק"א בנצי ליזרוביץ' משחזר את הרגעים המצמררים, במהלכם קיבלה הגב' פלאי את הבשורה המרה על הירצחו של בנה בפיגוע | "היא הסתכלה עליי ושאלה - הוא בחיים?" | כששמעה על האסון הגיבה: "מה יש להגיד? תודה רבה לה' שקיבלתי את הילד, שלחתי קרבן לה' בחזרה"

הרגעים המצמררים אחרי הפיגוע: "תודה רבה לה' שקיבלתי את הילד, שלחתי קרבן בחזרה"
זירת פיגוע הדריסה ברמות צילום: ישי ירושלמי

רגעים מצמררים של אם יהודיה באמונתה היוקדת: במשך שעות, עד לכניסת שבת קודש, פעלו מתנדבי זק"א בזירת פיגוע הדריסה בשכונת רמות. בעוד כוחות ההצלה מפנים את הנפגעים, טיפלו המתנדבים בכבוד המת ואספו את הממצאים הרבים שנותרו בזירה. הערב (מוצאי שבת), התפנה מתנדב זק"א ועיתונאי רדיו קול חי, בנצי ליזרוביץ', לשחזר את הרגעים הצמררים במהלכם שמעה הגב' פלאי הירצחו של בנה, הילד הקדוש יעקב ישראל פאלי הי"ד בן ה- 6, עוד בטרם הגיעה הבשורה הקשה על מותו של בנה השני, הקדוש אשר מנחם הי"ד בן ה-8.

"קיבלתי את המידע על הפיגוע ברשת הקשר של מד"א וזק"א", משחזר ליזרוביץ'. "הייתי בביתי בגבעת זאב ומיד עליתי על האופנוע של זק"א ונסעתי למקום הפיגוע. הילד כבר לצערי היה ללא רוח חיים ונשאר לנו רק לכסות אותו בשקית של זק"א. שאר הנפגעים פונו באמבולנסים מהזירה, חלקם בהחייאות. גופת הילד הקטן הועברה לאמבולנס של זק"א בזירה. מתנדב נוסף של זק"א הרב ישראל וורטהימר קורא לי ושואל, האם האמא נמצאת כאן. קצין משטרה אמר במידה ויש מי שיזהה את הילד בשטח, נשחרר אותו מיד לקבורה. אחרת נצטרך להורידו לאבו כביר. כאן התחלנו הרב ישראל ואני לחפש שכנים ואף לאתר את האמא".

"שכן שגר בבניין ניגש אליי ומוסר את שמות הילדים", ממשיך ליזרוביץ'. "שאלתי האם האמא כאן. הוא ענה לי - כן והביא אותנו אליה. היא היתה מוקפת בשכנות שבאו להיות איתה ברגעים הקשים הללו. ניגשנו אליה, ושאלנו אותה: את האמא? היא עונה כן. ואז בזהירות אמרנו לה שעוד כמה דקות נקרא לה, הקצין ואנחנו רוצים לדבר איתך. היא מסתכל לי בעיניים ושואלת: "הבן שלי בחיים? מה מצבו?" הסתכלתי על חברי והוא מסתכל עליי בחזרה, כסימן - מה עונים לה. עניתי לה: צריך תפילות, עוד מעט נדע".

"בתוך ליבינו ידענו שהוא כבר לא בין החיים. בליבי נשברתי - אך התאפקתי לא לפרוץ בבכי ליד האמא. דמעות זלגו מעיניי. לבסוף שלחנו את האמבולנס של זק"א לשמגר בהוראת המשטרה, בכדי לעשות את הזיהוי. האמא נשלחה ברכב מיוחד עם צוות חובשי איחו"ה שיהיו איתה ברגע הקשה וקבלת הבשורה המרה, וקצין משטרה שכבר המתין לה במקום לזיהוי וקבלת הבשורה".

"האמא קיבלה את הבשורה הקשה והגיבה: "מה יש להגיד? תודה רבה לה' שקיבלתי ל-5 שנים את הילד, שלחתי קרבן לה' חזרה". מפקד זק"א בנצי אוירינג והמתנדב מוטי פריד שהיו בשמגר בקבלת הבשורה פרצו בבכי. כל השבת הסתובב לי בראש איך האמא מסתכלת עליי ושואלת: האם בני בחיים?".

פיגוע הדריסה בשכונת רמות זק"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד