כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
העימות עם ראש הממשלה

מקורבי בן גביר: נחוש לקיים מבצע חומת מגן 2

בעקבות הפיגועים המתועבים בתקופה האחרונה בבירת ישראל - ירושלים: השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר כתב כי הוא נחוש להוציא לפועל חומת מגן 2 בירושלים

מקורבי בן גביר: נחוש לקיים מבצע חומת מגן 2
זירת פיגוע הדריסה ברמות צילום: ישי ירושלמי

חרף התנגדות ראש הממשלה שתדרך נגד השר בן גביר, מקורבי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אומרים הערב (מוצאי שבת) כי הוא נחוש להוציא לפועל מבצע ענק בשכונות מזרח ירושלים, אותו הוא מגדיר "חומת מגן 2".

במהלך השבת תדרכו גומרים בסביבת ראש הממשלה ואמרו כי לשר בן גביר אין סמכות לפתוח במבצע חומת מגן בירושלים, אולם בן גביר אמר הערב למקורביו כי "ודאי שיש לי את הסמכות. הכוונה בחומת מגן 2 אינה להוציא טנקים לרחובות ולסיכולים ממוקדים, אלא להתחיל לאכוף את החוק".

על פי גורמים בסביבת השר בן גביר, השר הנחה את המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים להתחיל כבר ממחר בסדרה של פעולות יזומות ובהן איתור ומעצר של 150 יעדים מחוללי טרור ששמותיהם כבר עלו בפעילות מודעינית של השב"כ והמשטרה והגברת האכיפה המשטרתית בכפרים, כך שכל יום יכנסו כוחות אל שכונה או אל כפר ויעסקו שם בפעולות שיטור ואכיפה יחד עם הרשויות האחרות. לצד זאת, יימשכו הריסות המבנים והבתים הבלתי חוקיים במזרח העיר.

בנוסף, הבהירו בסביבת השר בן גביר כי ביתו של המחבל חוסיין קראקע בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים ייאטם בהוראת השר בן גביר ובאישור צה"ל והשב"כ, על אף שמדובר בבית שכור. מחסומים נושמים יוצבו בכמה משכונות מזרח העיר ומעצרי מבוקשים שמוגדרים "מסיתים" יואצו. בנוסף, בן גביר מתכוון להעלות בקבינט את דרישתו לסגר כולל על עיסאוויה.

כמו כן, שוחח השר בן גביר עם ראש הממשלה נתניהו וביקש שיאשר גיוסן של פלוגות מילואים של מג"ב והעברת פלוגות נוספות מאיו"ש למזרח ירושלים.

גורם בסביבת השר בן גביר אמר הערב: "מזרח ירושלים הפך לאקס טריטוריה בלב מדינת ישראל, ולחממת טרור ופשיעה עצומה: פשיעה לאומנית ואזרחית, הסתה פראית במסגדים, בחומרי הלימוד, בבניית תשתיות עומק של הרשות הפלסטינית והחמאס, בבנייה בלתי חוקית, באי גביית מס הכנסה, בעסקים ללא רישיון, בכנופיות שיוצאות משכונות מזרח העיר ומטילות אימה על על התושבים היהודים, ועוד ועוד. את כל זה חייבים לבער במבצע נרחב, נחוש והתקפי - שישיב את הבטחון לתושבי ירושלים".

הגורם הוסיף כי "כלל הצעדים שננקטו עד כה הם לא יותר מצעדים קוסמטיים בלבד שנועדו לזרות חול בעיני הציבור, ולא באמת יהוו שובר שיוויון מול הטרור. הגיע הזמן לפגיעה עמוקה בתשתיות הטרור - ולכך מתכוון השר בן גביר במבצע "חומת מגן 2" במזרח ירושלים".

איתמר בן גביר חומת מגן ירושלים פיגוע הדריסה בשכונת רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד