כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

המשטרה: יש תשתית ראייתית נגד ח"כ חנין זועבי

המשטרה תעביר את ממצאי חקירתה של ח"כ זועבי לפרקליטות וליועץ המשפטי, כדי שיחליטו האם להגיש כתב אישום נגדה

להב. צלם: פלאש 90
להב. צלם: פלאש 90

במשטרה הסתיימה חקירת החשדות לביצוע עבירות הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור על ידי חברת הכנסת חנין זועבי.

יחידת להב 433 (יאח"ה) סיימה בימים האחרונים חקירה שעניינה חשד לביצוע עבירות של הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור על ידי חברת הכנסת זועבי.

החקירה החלה במהלך חודש יולי השנה, בעקבות התבטאויות שהשמיעה ח"כ זועבי בבית משפט השלום בנצרת בפומבי, כנגד שוטרים אשר שימשו כטועני מעצרים בדיוני הארכת מעצר של חשודים בגין הפרות סדר שאירעו בתחילת אותו חודש. בעת שקהל רב, לרבות בני משפחות של העצורים ועורכי דין ממתינים מחוץ לאולם, הטיחה בהם חברת הכנסת אמירות קשות ופוגעניות על רקע היותם בני החברה הערבית המשרתים במשטרת ישראל. בין היתר קראה לעברם ח״הכ זועבי: ״אלה שמשתפים פעולה נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה״, ״שיפחדו מהשבאב״ ו״צריך לירוק להם בפרצוף״.

עם קבלת הדיווח והחומרים מהמחוז הצפוני הנחה מפכ"ל המשטרה לנקוט לאלתר בכל הצעדים הדרושים על מנת לבחון פתיחה בחקירה כנגד ח״כ זועבי. היועץ המשפטי לממשלה קיבל את המלצת ראש האגף לחקירות ולמודיעין ופרקליט המדינה ואישר את חקירתה של חברת הכנסת. בהנחיית ראש האגף לחקירות ולמודיעין נפתחה החקירה בלהב 433, במסגרתה נחקרה באזהרה ח"כ זועבי במשרדי היחידה וכן נגבו עדויות מעורבים ובוצעו פעולות חקירה.

עם סיום החקירה, ובהתאם לממצאיה, אימץ ראש האגף לחקירות ולמודיעין את העמדה שגובשה בלהב 433 על ידי ראש יאח"ה וצוות החקירה לפיה התגבשה תשתית ראייתית כנגד ח״הכ זועבי לביצוע עבירות הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור.

ממצאי החקירה יועברו בימים הקרובים לפרקליטות המדינה ולהכרעת היועץ המשפטי לממשלה.

זועבי הגיבה על המלצת המשטרה להעמידה לדין: "אני מקווה שהיועץ המשפטי יפעיל שיקול דעת ולא יקבל את עמדת המשטרה. אך אם אועמד לדין אני מתכוונת להפוך את הדיונים למשפט הפוליטי ביותר בתולדות מדינת ישראל: מעמידם אותי לדין על עניין פעוט וחסר משמעות, בעוד שרים וח"כים שהסיתו לגזענות והסיתו לאלימות ואפילו לרצח לא נחקרים, גם לאחר הגשת תלונות נגדם".

ח"כ מירי רגב בירכה על המלצת המשטרה להעמיד לדין את ח"כ זועבי. "גם חברי כנסת הם לא מעל החוק", אמרה. "אמשיך לפעול להסרת חסינותה של מי שמתרועעת בימים אלו עם נציגי וראשי הטרור ועם הבוגד עזמי בשארה".

סגנית השר ציפי חוטובלי אמרה כי "ראוי להעמיד לדין את חנין זועבי בגין בגידה ולא רק על עבירות קלות. מערכת המשפט תעשה צדק, ביום שבו חברי בל"ד שתומכים באופן גלוי בטרור, יצאו מהכנסת", אמרה.
משטרה חקירה הסתה חנין זועבי להב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד