י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סעד ומרפא מציג: מהמלחמה בדרום למלחמת היומיום

עם סיום המבצע המיוחד לסיוע בדרום, עברו ב'סעד ומרפא' לטפל בקייטנת ענק לילדים מיוחדים • יומנו של מתנדב ותיעוד

סעד ומרפא מציג: מהמלחמה בדרום למלחמת היומיום

משרדי 'סעד ומרפא' שקקו חיים בתקופת מבצע 'צוק איתן'. בסדר מופתי ומלבד ההסעות הידועות לבתי חולים יום יום, שעה שעה, העזרה הגדולה לכל חולה וחולה וארגון שבתות נופש במשך השנה, פעל הארגון כחפ"ק מלחמה מיוחד.

כל תושב ירושלים יודע מה הכתובת הראשונה לפנות כשמישהו במשפחתו חולה ח"ו. מרפאת רם הידועה ברופאיה המצוינים ובטיפול המסור ללא תמורה בשבתות וחגים, ובכל מצב בו אין אפשרות לפנות לקופ"ח.

מספר אחד המתנדבים: "הציעו לי להצטרף ליום התנדבות בארגון. בתחילה היססתי קצת, אבל לבסוף החלטתי שכדאי להכיר מקרוב את הפעילות. בשבע בבוקר התייצבתי במשרדי האירגון שהיה נראה כמו חדר מלחמה. עשרות מתנדבים שכבר הקדימו אותי ואולי אף נשארו מיום אתמול, מאות ארגזי שתייה ועוגות, חבילות של הלבשה תחתונה וציוד אישי לחיילים. רכבי המתנדבים והארגון אך נפתחו להעמסה ותוך דקות כבר התמלאו בכל טוב, כשעל המלאכה מנצח איש החסד ר' חיים מרדכי פריד, רמטכ"ל במלא מובן המילה, והכל ברוגע מדהים ...ונוסעים דרומה מבסיס לבסיס".

"פתחנו בחלוקה בבסיס בדרום. בורקסים, חמוצים ושתיה כיד המלך, שרנו ורקדנו עם החיילים ולבסוף כל חייל קיבל ערכה מכובדת של הלבשה תחתונה, ספיד סטיק, מגבונים, שמפו ומה לא. המשכנו לזיקים לשטח, והחיינו את נשמתם בקולה קרה וסנדויצ'ים משובחים עם משהו מתוק. טסנו לפצועים בסורוקה, כאשר בדרך עצרנו כמעט כל רגע לחייל, קצין או מפקד, וסתם ככה לעודד. בסורוקה 'הפצצנו' את הפצועים בחבילות שי, שירה וחיוכים וכבר הגיע הערב בלי שנרגיש. טלפון למשאיות מירושלים והנה אנחנו בדרך עם קוגל, צ'ולנט, שתיה קרה וכל טוב לחמם את ליבם של לוחמנו. בליל שישי פתחנו שולחנות, בסיס אחר בסיס, פינוק של מלכים כמו שמגיע למי שמוסר נפש למען עם ישראל".

המתנדב ממשיך בשטף: "שעת לילה מאוחרת ואני סחוט מעייפות ומלא בסיפוק והערכה אין סופית, בדרכי חזרה הביתה יחד עם קבוצת מתנדבים. אני שומע אותם משוחחים בלהט על פרויקט נופש לילדים חולים, וכשאני שואל בסקרנות על מה מדובר, מסתכלים עלי בתדהמה, 'מה? אתה מתנדב בארגון ולא יודע על קייטנת הענק שלו?' ושוב מוצא אני את עצמי שבוע לאחר מכן אורז את מטלטלי ונוסע ליסודות לראות במה מדובר. קשה לי לתאר כי עיניי דמעו מהתרגשות, מיד כשהגעתי לקמפוס המפואר ביסודות ראיתי עשרות מתנדבות צמודות לילדים המיוחדים, אוטיסטים וכאלו שנראים רגיל אבל לא.

"מוזיקת רקע מדהימה ועשרות אוטובוסים שמהם זורמים הילדים והמתנדבים, משאיות רבות פורקות ציוד הגברה, מתנפחים, כלים וכל מה שילד צריך. חובשים ורופא מתמקדים בחפ"ק לקבל סקירה על מצבו של כל ילד ולאיזה תרופות הוא זקוק במשך הנופש.

"מהצד השני כבר יש מי שמחלקים שתיה וקרטיבים. צוות שלם נכנס למטבח להכין את הארוחות, ריח של בית באוויר, ולמראה החיוך הענק של ילד מיוחד - הלכתי הצידה ופשוט התחלתי לדמוע מהתרגשות. שבעה ימים ולילות של נופש זה השאירו בי חותם שישאר לנצח", הוא מסיים בהתרגשות.











סעד מרפא גלריה חיילים עזרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד